Nätterrariim och regnsystem

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1228
464
leedragon:
Har någon nätterrarium, typ exoterras metal ät eller zoomeds och kör regnsystem i dem? ( ja jag vet glasterrarium är bättre) hur gör ni hål i nätet smydigast för att sätta upp dystorna? 

5099
3873
Tropfrog:
Skall man ha regnsystem så byter man ut en del av nätet till glas eller plexiglas.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Dessa nätterrarier bör ha färdiga hål för att dra slangar. För att fästa dysor på insidan skulle jag inte göra hål någonstans utan fästa med tex buntband i en gren eller annan inredning.
Istället för att göra större ingrepp kan man sätta en bakgrund (tex kork) på en eller fler sidor istället för glas/plexi.

5099
3873
Tropfrog:
Sen finns det lu dysom med både sugkopp och med magnet. Då är det åtminstone bara ett hål att borra oavsett mängd dysor.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Jimmy skrev:
Dessa nätterrarier bör ha färdiga hål för att dra slangar. För att fästa dysor på insidan skulle jag inte göra hål någonstans utan fästa med tex buntband i en gren eller annan inredning.
Istället för att göra större ingrepp kan man sätta en bakgrund (tex kork) på en eller fler sidor istället för glas/plexi.

Nej de har inga hål utan man måste göra dem i nätet. Håll måste man göra oavsett då slangen från pumpen upp till dystan måste gå genom terrariet.

Frågan är hur gör man hål i nätet på det smydigast det sätt 

5099
3873
Tropfrog:
Man köper en glasskiva som passar istället för nätet. Då kan man beställa glas med färdigborrade hål.

Att duscha för luftfuktighet I ett terrarium byggt för ökenklimat är ganska kontraproduktivt ändå.

Mvh
Magnus 

209
109
Norrby89:
leedragon skrev:
Har någon nätterrarium, typ exoterras metal ät eller zoomeds och kör regnsystem i dem? ( ja jag vet glasterrarium är bättre) hur gör ni hål i nätet smydigast för att sätta upp dystorna? 


Har regnsystem i båda våra exoterra igenom nättaket, igenom med en skruvmejsel och sen vidga ut hålet tills det är stort nog för att få igenom slangen, funkar skit bra =)



Sen hänger dom bara där, även den andra som inte har något fäste eller något fungerar perfekt. Inget behov att fästa dom eller liknande. 

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
De exo terra nätterrarier jag har finns exakt samma typ av slanghål som för glasterrarierna. Man öppnar så stort man behöver genom att dra i spaken i bakkant av taket.
Men det kanske inte finns på alla modeller.

1228
464
leedragon:
Jimmy skrev:
De exo terra nätterrarier jag har finns exakt samma typ av slanghål som för glasterrarierna. Man öppnar så stort man behöver genom att dra i spaken i bakkant av taket.
Men det kanske inte finns på alla modeller.

Kan du posta bilder på det? Jag monterade upp mina och har de framför mig och ser inga skjutöppningar som mina glasterrarium har på baksidan. 

1228
464
leedragon:
Norrby89 skrev:


Har regnsystem i båda våra exoterra igenom nättaket, igenom med en skruvmejsel och sen vidga ut hålet tills det är stort nog för att få igenom slangen, funkar skit bra =)



Sen hänger dom bara där, även den andra som inte har något fäste eller något fungerar perfekt. Inget behov att fästa dom eller liknande. 

Kan testa, vill nog inte råka paja en hel panel eller ramarna om jag skulle trycka för hård. Men tack för tipsen. För själva fästningen skulle jag ha klistrat nån PVC bit på nätet och skruva dystan där istället. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild