Blodprov på skäggagam

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

32
2
Beardeddragonmom:
Ni som tagit blodprov hos veterinären på eran skäggagam. 
Kan ni berätta hur det gick till?
Tas blodprovet i svansvenen? 

55
9
Degus:
När jag var inne för 20 år sedan, på blåstjärna, men min dvärgis, så tig de i svansen.

32
2
Beardeddragonmom:
Degus skrev:
När jag var inne för 20 år sedan, på blåstjärna, men min dvärgis, så tig de i svansen.

Ja det är det jag kan hitta på internet, någon skrev i hjärtat men det hoppas jag inte! 

55
9
Degus:
Beardeddragonmom skrev:

Ja det är det jag kan hitta på internet, någon skrev i hjärtat men det hoppas jag inte! 

Verkar lite väl drastiskt

32
2
Beardeddragonmom:
Degus skrev:

Verkar lite väl drastiskt

Ja det håller jag med om :) 

Medlem i SHF
67
26
Sofie:
Beardeddragonmom skrev:

Ja det håller jag med om :) 

Beardeddragonmom skrev:

Ja det är det jag kan hitta på internet, någon skrev i hjärtat men det hoppas jag inte! 


Det lär vara svansvenen dom tar i, den är lättast att hitta och få ett bra flöde från. Hjärtat tar man bara i om djuret i fråga är så sövd att den aldrig kommer att vakna upp igen eftersom att det kan vara svårt att hitta rätt och ett hål i hjärtat är inte så bra att ha

32
2
Beardeddragonmom:
Sofie skrev:



Det lär vara svansvenen dom tar i, den är lättast att hitta och få ett bra flöde från. Hjärtat tar man bara i om djuret i fråga är så sövd att den aldrig kommer att vakna upp igen eftersom att det kan vara svårt att hitta rätt och ett hål i hjärtat är inte så bra att ha

Hur hittar man bäst svansvenen?
Kan jag se den? 

Medlem i SHF
67
26
Sofie:
Beardeddragonmom skrev:

Hur hittar man bäst svansvenen?
Kan jag se den? 

Jag har aldrig kollat på en skäggagam så jag vet inte hur synlig den är, men kolla sidorna på svansen (det finns en ven per sida). Det kan vara så att du behöver värma upp svansen för att det ska synas, det kan man göra med en plasthandske/påse med varmvatten som man håller runt svansen

5099
3875
Tropfrog:
Beardeddragonmom skrev:

Hur hittar man bäst svansvenen?
Kan jag se den? 



Du behöver inte veta hur du hittar svansvenen om du inte är veterinär. 

För du har väl inte tänkt ta blodprov själv?

Mvh
Magnus 

32
2
Beardeddragonmom:
Tropfrog skrev:



Du behöver inte veta hur du hittar svansvenen om du inte är veterinär. 

För du har väl inte tänkt ta blodprov själv?

Mvh
Magnus 

Självklart inte! Vi har idag varit o tagit blodprov hos en veterinär men jag var mest nyfiken på hur så jag visste vad jag hade att vänta mig.

Allt gick bra :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild