Ska man tvätta ögonfransgeckos?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

70
13
Alfredanimalking:
Hej jag har en ögofransgecko unge på ett halvår och undrar helt enkelt om man behöver bada ögonfransgeckos för att dem ska må bra?

209
109
Norrby89:
Alfredanimalking skrev:
Hej jag har en ögofransgecko unge på ett halvår och undrar helt enkelt om man behöver bada ögonfransgeckos för att dem ska må bra?


Nej, varför skulle man behöva det? Skulle det väl behövas så har man nog gjort något väldigt fel i deras boende =) 

70
13
Alfredanimalking:
Norrby89 skrev:


Nej, varför skulle man behöva det? Skulle det väl behövas så har man nog gjort något väldigt fel i deras boende =) 

Ok tack

209
109
Norrby89:
Alfredanimalking skrev:

Ok tack


någon speciell anledning till att du undrar just detta? 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Läs detta

www.terrariedjur.se/caresheet/lizards/c_ciliatus

Alfredanimalking skrev:
Hej jag har en ögofransgecko unge på ett halvår och undrar helt enkelt om man behöver bada ögonfransgeckos för att dem ska må bra?



70
13
Alfredanimalking:

Norrby89 skrev:


någon speciell anledning till att du undrar just detta? 

Jag vet inte, jag tänkte att det skulle vara rimligt att dem skulle bada.


5096
3865
Tropfrog:
Jag brukar gå tillbaka till djurets ursprung och läsa på om beteende, miljö osv. Detta är en trädlevande art. Den uppehåller sig alltid uppe i träd och buskar. Hamnar den på marken blir den mat. Inte många möjligheter till varken frivilliga eller påtvingade bad bland trädkronorna. Men väl gott om möjligheter att ta en dusch.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild