Korkbakgrund stinker

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

22
4
SandyKar:
Hej

Jag har köpt korkbakgrund, men nu åkte den ut för den luktar ju jätte mycket. 

Suttit i ett terrarium I ca 4 mån, hade då innan stått ute på altanen men fortfarande luktar det sjukt mycket. 

Brukar dom göra det? Kan man göra något åt det?

5088
3861
Tropfrog:
Allt som ruttnar luktar illa när det ruttnar. Men det låter ohälsosamt för djur att vara I en miljö där organiskt material ruttnar så fort att stanken bli outhärdlig.

Mvh
Magnus 

22
4
SandyKar:
Tropfrog skrev:
Allt som ruttnar luktar illa när det ruttnar. Men det låter ohälsosamt för djur att vara I en miljö där organiskt material ruttnar så fort att stanken bli outhärdlig.

Mvh
Magnus 



Nej den är inte rutten, det har jag inte skrivit någonstans.
Materialet i sig luktar massor.
Gjorde den redan när jag köpte den, trodde det skulle försvinna. Köpte via cyberzoo så kom via posten. 
Men du har ingen erfarenhet av kirkbakgrund antar jag

5088
3861
Tropfrog:
Jo, massor av erfarenheter av kork, har bara inte råkat ut för någon som luktar om det inte handlar om förutnelse. Jag skulle ta den tillbaka till butiken om den luktade illa vid köp.

Mvh
Magnus 

22
4
SandyKar:
Tropfrog skrev:
Jo, massor av erfarenheter av kork, har bara inte råkat ut för någon som luktar om det inte handlar om förutnelse. Jag skulle ta den tillbaka till butiken om den luktade illa vid köp.

Mvh
Magnus 



Nej korkrör osv som jag köpt, har inte luktat men detta är ju någon sån "korkskiva" tänkte att den kanske är annorlunda. 

Men får prata med dom, nu har jag ju använt den så tror inte dom tar tillbaka den. Men visst kan ju vara något fel på den. 


5088
3861
Tropfrog:
Jag tänker att korkbark är korkbark oavsett form. Det är ju en naturprodukt och formen borde inte lukta :)

Hur luktar den, vad kan det liknas vid?

Jag tycker att du skall vända dig till butiken ändå. Det kan hända att de inte tar tillbaka den som du säger, men det får vi inte veta om du inte hör av dig. I vilket fall bör butiken känna till att det finns kunder som kan känna obehag av en produkt de säljer.

Mvh
Magnus 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
svart korkskiva är limmad och luktar fränt ett långt tag. 

22
4
SandyKar:
ZDC skrev:
svart korkskiva är limmad och luktar fränt ett långt tag. 



Ok det visst jag inte, bara att vänta ut då antar jag, vet du ungefär hur länge det brukar lukta om den? Något tips för att få bort doften fortare?

22
4
SandyKar:
Tropfrog skrev:
Jag tänker att korkbark är korkbark oavsett form. Det är ju en naturprodukt och formen borde inte lukta :)

Hur luktar den, vad kan det liknas vid?

Jag tycker att du skall vända dig till butiken ändå. Det kan hända att de inte tar tillbaka den som du säger, men det får vi inte veta om du inte hör av dig. I vilket fall bör butiken känna till att det finns kunder som kan känna obehag av en produkt de säljer.

Mvh
Magnus 


Det luktar egentligen inte illa bara väldigt mycket och skarpt på något sätt. Men tydligen är den limmad så därför den luktar. 

Precis räknade med att den var som övriga kork produkter men tydligen inte. 

Ska se om det försvinner då efter ett tag. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
SandyKar skrev:



Ok det visst jag inte, bara att vänta ut då antar jag, vet du ungefär hur länge det brukar lukta om den? Något tips för att få bort doften fortare?

Vet inte hur lång tid det tog innan mina slutade lukta, jag härdade ut  ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild