Vikt går ner mycket

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Ställ in en skål med ett par syrsor i. Tex en 0,5 liter glassburk eller en mindre blomkruka. Bara nåt så inte syrsorna kan ta sig ut och gömma sig i terrariet. Eftersom syrsorna går omkring i skålen så kommer ödlan så småningom lära sig ta dom ur skålen. 
Låt skålen stå inne över natten. Ha i en liten bit sallad eller liknande som syrsorna kan äta av. 
Att hålla på med tång är alldeles för krångligt eftersom ödlan inte är på hugget just då. Låt de själva upptäcka maten och jaga.

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Har du dem tillsammans nu? Isåfall skulle jag råda dig att separera dem. Kan ju vara så att honan är väldigt dominant och inte låter honom komma åt maten..... eller är han så upptagen med att tänka på parning när honan är i närheten så han inte äter?



124
17
Vincentc:
anniemalmros skrev:
Har du dem tillsammans nu? Isåfall skulle jag råda dig att separera dem. Kan ju vara så att honan är väldigt dominant och inte låter honom komma åt maten..... eller är han så upptagen med att tänka på parning när honan är i närheten så han inte äter?



Nu har jag separera de, men hane fortfarande inte så förtjust till mat jag har matar han 1vecka 3 gånger, han äter bara 1gång av de. Jag har använt Probiotika och elektrolyter hjälper inte så mycket
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild