Vattenbygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
35
Alex194:
Sista tiden har jag haft ett sånt otroligt sug efter att bygga något. Tyvärr flyttar vi framåt våren och jag kan därför försvara ett sådant projekt. I hopp om att dämpa min iver en smula tänkte jag istället dela med av mitt vattenbygge jag påbörjade 2018. Tänkte med hjälp av ett mindre album försöka illustrera konstruktionen, ombyggnader och experiment med vegitation och försök till "scaping". Tar även med ett par mindre smickrande bilder från när jag haft extrema problem med cyano. Även experimenterat med några varianter av aquaponisk odling med varierande resultat. Lärt mig en hel del från det här projektet både vad jag lyckats bra med och vad som inte fungerat. Avlopp är definitivt ett måste till nästa gång.

Bygget i sig har innermåtten 200*150*65 och skulle rymma närapå 2000l om jag fyllde det helt, fyllt till ca 1500 idag. 


Huvudinvånaren är en common snapper, vilket försvårar precis allt. Hon är mycket snäll och lugn i långa perioder för att sedan, över en natt, demolera allt som existerar i växväg. Hon har också en fallenhet att riva ner saker jag ställer på kanten till karet, flera blomkrukor har gått en snabb död till mötes på detta sätt när jag, mycket naivt placerat dessa där (men bara längs högra långsidan intressant nog). Vill man ha kristallklart vatten så rekomenderar inte en situation där flera liter blomjord kan falla i.

Annars har många olika arter av fisk och räkor bott i karet, varav förvånansvärt många förökat sig väl och samexisterat harmoniskt.

obs att ibland är det mycket långt mellan fototillfällena, har såklart många fler men tyckte att dessa kanske var mest relevanta. Fotona var heller aldrig menade att publiceras för andra att se :)






















































302
253
Bowery:
Suveränt bygge!! :)

11
35
Alex194:
Bowery skrev:
Suveränt bygge!! :)

Stort tack! :)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild