Levande växter, ögonfransgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
Elviis:
Hej. Tänkte höra om nån vet eller kunde lära min om vilka levande plantor som skulle funka i ett terrarium för en ögonfransgecko? Skulle gärna vilja ha levande men om det inte funkar så tar jag fejk. Men vet inte vad som är bra. 

209
109
Norrby89:

Elviis skrev:
Hej. Tänkte höra om nån vet eller kunde lära min om vilka levande plantor som skulle funka i ett terrarium för en ögonfransgecko? Skulle gärna vilja ha levande men om det inte funkar så tar jag fejk. Men vet inte vad som är bra. 


beror helt på vad ni har för terrarium och hur mycket underhåll ni vill ha. vi hade ett stort 70x100 terrarium tidigare till vår där inne hade vi lite allt möjlgt. Gullranka, fredskalla och några mer jag inte minns.

 

men första träffen på google gav en äldre tråd här på terrariedjur. finns en del förslag där inne =)

www.terrariedjur.se/forum/thread/1606


Medlem i SkHF
70
37
Kenneth58:
Om du vill ha en lista på växter 

www.joshsfrogs.com/plants-for-pets.html

Tryck på djuret det gäller.

5061
3824
Tropfrog:
Det finns fler plantor som funkar i ditt terrarium än som funkar i din fönsterkarm. Regnskogen är världens mest artrika miljö. Kan vara bra att köpa sina växter ifrån butiker som säljer för terrarium. Oftast lite mindre arter och garanterat fria från bekämpningsmedel.

Mvh
Magnus 

2
0
Elviis:
Hej. Jag tänker att jag fortsätter på mitt tidigare tråd då jag inte minns hur man gör en ny. Men jag har fått innågot litet kryp i mitt terrarium. Är osäker på det är men tror inte det är Hoppstjärtar tyvärr då de är för små om runda. Har någorlunda bra bild på den. Hjälp vad är det för något.


5061
3824
Tropfrog:
Det där är någon form av kvalster, högst sannolikt någon av de som i folkmun kallas för jordkvalster. De är en del av microfaunan och jobbar med nedbrytning av organiskt material. I nya terrarium kan det hända att de får en tillfällig populationsboom, men det brukar gå över. I vilket fall är de inget farligt, tvärt om.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild