Matvägrande trynsok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

2
0
AlvaStriem:
Hej!
Har en trynsok på ca 4 månader som jag köppte nu i November. Hon har ätit utan problem de första gångerna men har nu börjat matvägra från ingen stans och inte ätit på ca 4 veckor. Hur länge klarar sig en så pass liten orm utan mat och har ni några tipps på vad man kan försöka mata ormen med? (vill hälst inte börja tvågsmata)

101
91
Trypto:
Har du provat lämna maten i terrariet ett tag? Min äter helst inte från tång utan kommer fram och käkar när han får maten serverad, ofta när jag inte är i rummet.

2
0
AlvaStriem:
Trypto skrev:
Har du provat lämna maten i terrariet ett tag? Min äter helst inte från tång utan kommer fram och käkar när han får maten serverad, ofta när jag inte är i rummet.

Hon har aldrig varit så glad i att äta direkt från pincett så har verierat med att lämna maten i terariet och i en liten matlåda. Och har testat läma pinkisen på både dagen och på natten

25
11
HeartbeatReptile:
Har du kollat temperaturen i terrariet? Jag har en hane some matvägrar så fort tempen inte är rätt. Han "dvalar" sig själv iprincip.

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Ormar från tempererat klimat såsom Trynsnokar är inaktiva under vintern och dvalar. Att fortsätta mata och ha varmt året om kan funka för vissa, men förr eller senare kommer den sannolikt matvägra helt enkelt för att det är inprogrammerat i deras dna.
Bäst är att försöka efterlikna artens naturliga cykler och det gäller ju vilken art som helst. 
Nordamerikanska snokar behöver helt enkelt en vintervila i någon form.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild