Transport från UK/DE

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

50
19
Danilo:
Hej,

Ni som köper reptiler i Europa, hur går ni tillväga?

Det jag söker har jag hittills endast hittat i Tyskland och England.

83
68
LennieN:
Tror dom flesta köper sina djur på mässor. Vet inte hur det funkar om det skall skickas, antar att man måste ansöka tillstånd för import genom jordbruksverket isf.

5099
3873
Tropfrog:
England kan du nog glömma. Brexit har gjort all handel jättebesvärlig. För djur gäller att de skall veterinärbesiktigas vid ankomst till landet och det är du som får betala kostnaderna.

Tyskland är lättare. De tillhör den inre marknaden så inga tillstånd eller besiktningar krävs. Dock så kan det vara svårt att få djur transporterade i Sverige på ett rätt och riktigt sätt. Bättre att åka till en mässa och skaffa det du vill där. Många mässor i Sverige har många tyska säljare som gärna tar med det du söker om du ger dem lite tid.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
Danilo skrev:
Hej,

Ni som köper reptiler i Europa, hur går ni tillväga?

Det jag söker har jag hittills endast hittat i Tyskland och England.

Vad är det för djur du ska få hit och vilken datum?

50
19
Danilo:
Tack för svar alla, uppskattas!

Jag söker dvärgnätpyton som jag hittills endast hittat i UK. Även renrasiga red tails med bra stamtavla som jag hittat på Stöckl (Tyskland).

302
254
Bowery:
Danilo skrev:
Tack för svar alla, uppskattas!

Jag söker dvärgnätpyton som jag hittills endast hittat i UK. Även renrasiga red tails med bra stamtavla som jag hittat på Stöckl (Tyskland).

www.terrariedjur.se/market/item/80355

Kan detta vara nåt för dig kanske?:)

50
19
Danilo:
Bowery skrev:

www.terrariedjur.se/market/item/80355

Kan detta vara nåt för dig kanske?:)


Tack du :) uppskattas!

Söker dock endast juveniler.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild