Varanus acanthurus, terrariebygge!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

302
254
Bowery:
Mr_B skrev:
Ser hemtrevligt ut. :)

Nästan så man själv skulle trivas där inne^^ tack!

302
254
Bowery:
Lite till belysning då, har idag monterat min sprillans nya arcadia ramp ifrån cyberzoo,14% UVB , 89 CM lång. Även fått upp basking spot, kör exo terras 75 W , till en början annars blir det in med 100 W alternativt in med en 75 W till, vi får se :) kör även med en liten "bonusramp" med en exoterra UVB lampa i.
I stort sett bara skära till 4 mm plexi återstår samt ut i skogen kommande dagar och jaga något mindre grenar som komplement till mina monsterstockar :) sen när det är ordnat ska jag provköra allt några dagar så temp zoner m.m är korrekta, efter det är det dags för inflyttning utav varanus acanthurus.


25
24
berra292:
Bowery skrev:
Lite till belysning då, har idag monterat min sprillans nya arcadia ramp ifrån cyberzoo,14% UVB , 89 CM lång. Även fått upp basking spot, kör exo terras 75 W , till en början annars blir det in med 100 W alternativt in med en 75 W till, vi får se :) kör även med en liten "bonusramp" med en exoterra UVB lampa i.
I stort sett bara skära till 4 mm plexi återstår samt ut i skogen kommande dagar och jaga något mindre grenar som komplement till mina monsterstockar :) sen när det är ordnat ska jag provköra allt några dagar så temp zoner m.m är korrekta, efter det är det dags för inflyttning utav varanus acanthurus.


Ser fint ut

302
254
Bowery:
Tusen tack berra :)

40
31
19Bumbi:
Hur har du monterat belysningen? Bilder? Har du bottenvärme också? Håller på med ett ackie-bygge själv men kört fast på elektroniken.. 

302
254
Bowery:
19Bumbi skrev:
Hur har du monterat belysningen? Bilder? Har du bottenvärme också? Håller på med ett ackie-bygge själv men kört fast på elektroniken.. 


Jag kör ju 2 ramper samt en heat lamp (till att börja med).
Lilla svarta exoterra rampen är limmad med vanligt superlim,sitter som berget. Arcadia rampen samt heat spoten har jag använt vanliga självhäftande krokar från biltema (4 pack 40 spänn), men självklart klämt in en skvätt lim under med,sitter berget! Kan länka krokarna på biltema, tycker de är guld! Klarar förövrigt 0,5 kg på det vanliga klistret som är, men jag väljer att förstärka ytterligare, vill gärna inte att varken ramp eller heat trillar ner,då det kan leda till livsfara.

På bakre delen utav terrariet har jag monterat 2x 80 mm kabelgenomföringar, en på vardera sida för att passa beroende på vart/hur man vill behöver placera belysning.

Ingen bottenvärme,helt onödigt enligt mig. Kör en 20-30 cm djupt substrat förövrigt, solmull,coco husk samt sand.

Lycka till!

302
254
Bowery:
Nu så, glaset på plats och allt under provkörning :)

Fredag kommer mina 2 godingar att flytta in, blir spännande!


379
399
Mr_B:
Ser väldigt hemtrevligt ut! Men kan inte flytta in redan på fredag. ;)

302
254
Bowery:


Nu så, Frej och Freja på plats! Wohoooooo.. :) sorry,bilderna hamna på sniskan haha

302
254
Bowery:
youtu.be/7BHVfrXfQq8

Var tvungen att lägga upp ett litet klipp där hanen sätter i sig en liten pinkie :) honan är färdig sedan länge haha
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild