Asiatisk skogsskorpion

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

665
346
Johnexotics:
Blir bättre fördeling av värme som jag har tolkat det dock ska det bara vara på en sida 

4
2
Zaggazauw:
StyledYB skrev:

Vad blir det för skillnad? (: 

Skogsskorpioner gräver ner sig mär dom blir för varma och vill "svalka"  sig, om värmen kommer underifrån där skorpionen går för att svalka sig så blir det inte så bra.. man kan sätta på sidan av terrariet om man behöver:). Värma lampa är ju inte fel så länge det är en svala temperatur runt 25-26 grader så att den inte blir instängd i  ökenvärme då dom vill ha regnskog klimat:) alla skorpion känsligt för direktsol, speciellt öken skorpioner men nu tillhör ju inte heterometrus dit :)

21
1
StyledYB:
Zaggazauw skrev:

Skogsskorpioner gräver ner sig mär dom blir för varma och vill "svalka"  sig, om värmen kommer underifrån där skorpionen går för att svalka sig så blir det inte så bra.. man kan sätta på sidan av terrariet om man behöver:). Värma lampa är ju inte fel så länge det är en svala temperatur runt 25-26 grader så att den inte blir instängd i  ökenvärme då dom vill ha regnskog klimat:) alla skorpion känsligt för direktsol, speciellt öken skorpioner men nu tillhör ju inte heterometrus dit :)

Ah ja, en värmematta inte skulle vara underifrån visste jag iaf! Får testa Värmelampa när det kommer behövas i Höst om det går, annars får jag köpa en värmematta och sätta på sidan. Han har 15cm att gräva ner sig i. 

24
18
Charger:
Kul att de kom upp en tråd om skogsskorpioner, så jag hakar på lite här. Jag har nyligen köpt min h.petersii och hade lite problem från början, då skorpan var på gång att ömsa (utan att jag förstod det) och syrsorna var som efter den. Jag ersatte då syrsorna med dubia, vilket känns betydligt tryggare.
I övrigt så är det ungefär som väntat att ha en skorpion, min ligger mest och lurar i sitt gömsle. Jag hanterar den inte men håller substratet fuktigt & växten fräsch genom att spraya vatten ungefär varannan dag, samtidigt så städar jag och byter även skorpionens dricksvatten & kackerlackornas mat. Att blanda mossa i substratet är ett bra tips, spelar det någon roll vilken sorts mossa?

21
1
StyledYB:
Charger skrev:
Kul att de kom upp en tråd om skogsskorpioner, så jag hakar på lite här. Jag har nyligen köpt min h.petersii och hade lite problem från början, då skorpan var på gång att ömsa (utan att jag förstod det) och syrsorna var som efter den. Jag ersatte då syrsorna med dubia, vilket känns betydligt tryggare.
I övrigt så är det ungefär som väntat att ha en skorpion, min ligger mest och lurar i sitt gömsle. Jag hanterar den inte men håller substratet fuktigt & växten fräsch genom att spraya vatten ungefär varannan dag, samtidigt så städar jag och byter även skorpionens dricksvatten & kackerlackornas mat. Att blanda mossa i substratet är ett bra tips, spelar det någon roll vilken sorts mossa?

Är exakt som jag förväntat mig med, ligger i sitt gömställe. ????

665
346
Johnexotics:
Min erfarenhet av skygga djur är att man ska har mycket inredning så djuret känner sig trygg om skulle vilja gömma sig. Sen är petersii eller nu har dom bytt namn på dom till heterometrus silenus. Är ju natt aktiv så dom kommer fram mest då men även dagtid. Håller på sätta upp en burk för nån asiatisk art "inte bestämt mig en* men så här kommer det ser ut väntar på växterna ska bli större å rota sig bättre innan jag köper hem :). Men jag har 5 gömställen. Sen kommer ormbunkar täcka mycket så dom kan gömma sig bakom :). 

665
346
Johnexotics:
Charger skrev:
Kul att de kom upp en tråd om skogsskorpioner, så jag hakar på lite här. Jag har nyligen köpt min h.petersii och hade lite problem från början, då skorpan var på gång att ömsa (utan att jag förstod det) och syrsorna var som efter den. Jag ersatte då syrsorna med dubia, vilket känns betydligt tryggare.
I övrigt så är det ungefär som väntat att ha en skorpion, min ligger mest och lurar i sitt gömsle. Jag hanterar den inte men håller substratet fuktigt & växten fräsch genom att spraya vatten ungefär varannan dag, samtidigt så städar jag och byter även skorpionens dricksvatten & kackerlackornas mat. Att blanda mossa i substratet är ett bra tips, spelar det någon roll vilken sorts mossa?

 Angående mossa spela det ingen roll :).

4
0
Pitviper:
Heterometrus petersii "finns" inte längre inom hobbyn utan det är Heterometrus silenus som gäller. Möjligheten att någon sitter på en genuin H. petersii är minimal.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild