Terrarium 60x60x120 - vart finner man det?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

20
9
Justanotherday:
Vart i Sverige finns att beställa färdigbyggt glas-terrarium (eller plast?) som är 60x60x120 (dvs 120 högt)?

Vad beror det på att det är så svårt att hitta och kunna köpa så höga terrarium i Sverige, varför köper butiker och ehandlare inte in dem?
I andra EU länder verkar dom vara vanliga i sortimentet!

www.amazon.co.uk/Terrarium-60x60x120-Sliding-Chameleon-Gekkos/dp/B0136MHHJU

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Det lär inte finnas i någon butik i Sverige. Sök på köp och sälj efter begagnat eller bygg själv. Kanske finns det någon nöra du bor som kan bygga åt dig.

302
254
Bowery:
Terrabygg eller terrariebyggarna kan man väl helt skräddarsy hur man själv behagar?:)

143
154
TerraBygg:
Bowery skrev:
Terrabygg eller terrariebyggarna kan man väl helt skräddarsy hur man själv behagar?:)


Vad jag vet finns inte ngt företag som bygger glas/plast. Det finns väl några privatpersoner som bygger eller glasmästare som gör det men det är så liten marknad i Sverige så det är inte lönade. 

302
254
Bowery:
Sorry! Hjärnsläpp, tänkte inte på att det var plast/glas

20
9
Justanotherday:
Vad tror ni annars om den här från IKEA?! 
Tror ni att glasväggarna håller utan att glashyllorna sätts på plats (blir det ostabilt utan hyllorna, menar jag)? 
Jag frågade kundtjänst men dom visste inte alls och kunde inte ge ett svar.

Är det någon här som kanske har byggt om sitt vitrinskåp och /eller kan tipsa om en annan IKEA-modell?

www.ikea.com/se/sv/p/milsbo-vitrinskap-antracit-30396448/

Tanken är att det ska bo en crested gecko i den men eftersom det är glastak går det inte att borra för ventilation, så ena dörren kommer behöva specialanpassas med ett nät. Kommer inte ha den bioaktiv.

114
73
Lunde:

Justanotherday skrev:
Vad tror ni annars om den här från IKEA?! 
Tror ni att glasväggarna håller utan att glashyllorna sätts på plats (blir det ostabilt utan hyllorna, menar jag)? 
Jag frågade kundtjänst men dom visste inte alls och kunde inte ge ett svar.

Är det någon här som kanske har byggt om sitt vitrinskåp och /eller kan tipsa om en annan IKEA-modell?

www.ikea.com/se/sv/p/milsbo-vitrinskap-antracit-30396448/

Tanken är att det ska bo en crested gecko i den men eftersom det är glastak går det inte att borra för ventilation, så ena dörren kommer behöva specialanpassas med ett nät. Kommer inte ha den bioaktiv.


Finns ett instakonto som heter ikeagreenhousecabinet som kanske kan ge inspiration.


20
9
Justanotherday:
Lunde skrev:


 

Finns ett instakonto som heter ikeagreenhousecabinet som kanske kan ge inspiration.




Det var en hel del inspirerande där! Tack ska du ha för tipset! 

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Ska du ha crested så räcker ett terrarie som är tex 60 cm högt. Och det finns även exo-terra som har 90 cm höjd. Exoterra finns det många återförsäljare av. Ska man bygga själv så är ju formplyfa det enklaste alternativet om mqn vill ha något som är mer fukttåligt än tex osb.

302
254
Bowery:
Tropical factory? Vet inte om dessa bygget i plast,värt o kolla kanske 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild