Attityd i annonser

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

4
27
Annelie123:
Har haft ett längre uppehåll med terrariedjur hemma, även fast intresset för herpetologin har funnits kvar.
Nu har man börjat titta efter djur igen och kan lätt hitta ett stort utbud t.e.x här på TD.
MEN när man läser vissa annonser blir man ju rädd....

Vet jag inte priset på djuren som säljs ska jag inte höra av mig.
Vill jag ha bilder blir jag säkert en bildsamlare och ska nog inte höra av mig.
Jag kan t.o.m få suga någons röv??????
HALLÅ VAD ÄR DET FÖR NIVÅ PÅ VISSA MÄNNISKOR!!!

Jag missar djur jag tror att jag och säljaren hade kunnat komma bra överens om.
Men med såna kommentarer när man säljer vill inte jag främja och vägrar handla av.

Detta inlägg är absolut inte kritik mot någon moderator el dyl..
Vill gärna tro att folk kanske inte tänkt sig för när dom har knåpat ihop annonsen och förhoppningsvis får en väckar-klocka nu.

22
11
Arazand:
Kan tyvärr inget annat än hålla med.
Är ny till hobbyn och det är inget gott första intryck alla gånger. :(

111
116
aldabrachelys:
Det är inte lätt att vara säljare hellre. Av 7 som svarar på en annons är det 1 seriös.
Sen om man bokat ett djur behöver man inte hämta eller höra av sig o. Man inte vill osv.
Tråkigt om du råkat på oseriösa säljare.

4
27
Annelie123:
aldabrachelys skrev:
Det är inte lätt att vara säljare hellre. Av 7 som svarar på en annons är det 1 seriös.
Sen om man bokat ett djur behöver man inte hämta eller höra av sig o. Man inte vill osv.
Tråkigt om du råkat på oseriösa säljare.

Jag har inte råkat ut för oseriös säljare!!!
Har gjort en affär på en annons här på TD och är jättenöjd och hoppas säljaren också är det.
Förstår att det är jobbigt många gånger att vara säljare, men det var attityden i annonserna jag var ute efter!!!!

Medlem i GHF
635
410
Jimmy:
Jag håller med båda två. Jag har själv blivit ghostad av köpare som avtalat tid och plats och sen inte dyker upp.
Sen är många säljannonser bristfälliga.Tex står det inget pris så behöver man ta kontakt för att få prisuppgift. Visar det sig att priset inte alls är på ens nivå så kan man antingen börja förhandla eller så struntar man bara i det helt. 
Säljare bör alltid skriva ut pris vilket inte alltid är fallet.

Sen är det även en del vilseledande annonser med lockbilder (sk clickbait). När jag frågade en säljare varför han hade en bild i annonsen men inte sålde arten i fråga fick jag diverse pubertala förolämpningar tillbaka. 
Alla har ju en smartphone idag så det går inte att motivera att inte ha en bild relaterad till annonsen.

Tyvärr är det inte alltid lätt vare sig för köpare eller säljare.

5099
3873
Tropfrog:
 Om ni inte gillar annonserna så låt  bli att handla. Såna saker är självreglerande.

Mvh
Magnus 

4
27
Annelie123:
[quote=Tropfrog] Om ni inte gillar annonserna så låt  bli att handla. Såna saker är självreglerande.

Det var ju det jag skrev i början.

Medlem i SHF
3998
5021
Jonas_:
Inget unikt problem inom våran hobby med tomtar och troll bland köpare och säljare :) Dom finns överallt där människor köper/säljer. 

Och det är tur att man får sponsra och handla och sälja till vem man vill, som privatperson :) 

22
11
Arazand:
Jonas_ skrev:
Inget unikt problem inom våran hobby med tomtar och troll bland köpare och säljare :) Dom finns överallt där människor köper/säljer. 

Och det är tur att man får sponsra och handla och sälja till vem man vill, som privatperson :) 


Som frilansare så vet jag det i första hand. De som förstör min bransch och intressenter som är ute efter att lura dig. Dock måste man som frilansare se till att man inte är en del av problemet. :) Man lever och dör på sitt rykte.

229
223
Formula76:
Ja, det är ett ofog! Jag tar mig ofta för pannan när jag läser annonser, ibland här, men oftast på ställen som Blocket och Marketplace.
Hur svårt ska det va? 

*I rubriken ska det stå vad du säljer, ARTEN, gärna vetenskapliga namnet och/eller populärnamnet. INGET ANNAT! Och inte i stil med "liten gullig ödla som heter Sune"
Är du osäker på stavningen på namnet på arten, så slå upp det...så jobbigt är det inte.

*Annonsen ska innehålla all information som är relevant. Inte bara "Intresserade ringer!" Hur ska man veta om man är intresserad om man inte vet något om den?

*Bild. Är såklart nått som kan vara intressant, man vill ju veta hur djuret är skapt.

*Pris. Sätt inte ut en annons utan pris. 

*Korrektur läs din text. Du har tid! 

Ska du sälja nått får du lägga lite energi på det själv också om du vill ha det sålt.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild