Tips på växter i ackie-terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
31
19Bumbi:
Söker tips på levande växter till min taggsvansvarans terrarium, typ prydnadsgräs/grästuvor som inte blir allt för höga. Är ute efter något vars rotsystem kan hjälpa till att hålla tunnlarna dom grävs. 

5061
3826
Tropfrog:
Tyvärr är det nog så att nyplanterade växter ofta blir offer för grävaktivitet.

När jag har blandat grävande djur med växter har jag låtit växterna växa till sig ordentligt innan jag satt i djur. Det funkar ibland, men oftast inte. Har dock aldrig testat ackisar.

Mvh
Magnus 

40
31
19Bumbi:
Jag är full medveten om att grävande ödlor kan vara marodörer när det gäller levande växter, har teju. Men tror en rejäl rotad planta skulle klara sig bra hos en ackie:) 

Medlem i SkHF
961
1076
NellyNiklas:

Har själv funderat lite kring detta inför framtida projekt. Jag har tittat mestadels på olika grässorter på Hornbach. Blåsvingel bland annat.

För att hindra gräsmordet så tänkte jag "bygga in" grästuvan i någon "stenformation" i betongklädd frigolit, alternativ placera lite större stenar runt grästuvan för att "övertyga" varanen att gräva på annan plats. 


Medlem i SHF
5
6
Viperidae:
Jag har Ampellilja, Svärmorstunga och Gullranka planterade direkt i jorden hos min ackis. De har klarat sig ett par år där nu.

Alla suckulenter jag har provat med har dött efter et ttag.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild