Hur håller ni era växter innan terrariet är klart?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

22
11
Arazand:
Hej!

Undrar hur ni håller era växter i gott skick innan de planteras in i terrarier. Och hur och om ni sätter växter i karantän innan de används. Framför allt intressant för mig är er som är lägenhetsboende eller som har lite plats. (Men visa/berätta gärna om ni har kanske växtskåp i garaget eller kanske rent av ett växthus i trädgården)

Jag har ett terrarie som just nu står och står, väntar på lite värme så jag kan slutföra arbetet på balkongen så jag inte stinker ner köket med silikondoft. Och jag har mina växter i transparenta plastlådor ifrån IKEA. De håller fukten väldigt bra, det är mer att man måste komma ihåg att lufta lådorna så att vattnet inte står och stagnerar. Belyser det med en ensam LED armatur för akvarieväxter och bromelian och kalatean verkar tycka om det.


Hur håller ni era växter i livet mellan terrariebyggena?

-Arazand

5088
3861
Tropfrog:
Här är min tillväxtburk. En del växter skall in i regnskogsterrariet när de växt till sig och en del är för försäljning. Jag har material för att bygga en ställning med fyra burkar på höjd. Saknar bara tid att få till det.




Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
3094
1676
EmanuelKarl:
Tropfrog skrev:
Här är min tillväxtburk. En del växter skall in i regnskogsterrariet när de växt till sig och en del är för försäljning. Jag har material för att bygga en ställning med fyra burkar på höjd. Saknar bara tid att få till det.




Mvh
Magnus 

Vad är det för ormbunke?

5088
3861
Tropfrog:
EmanuelKarl skrev:

Vad är det för ormbunke?


Jag vet faktiskt inte  jag har massa olika ormbunkar som kommer spontant i mitt terrarium. Har inte tagit mig tid att artbestämma.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild