Substrat i mängder!!

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

40
10
Volou:
Tja kommer behöva införskaffa substrat till 2 X 1.8 kvm och 2 X 0.9 kvm terrarium. Alla kommer innehålla öken reptiler och några av dom är grävare. Vart skulle ni föreslå att jag fick tag i den mängden substrat utan att bli ruinerad?? Och i denna årstid. Menar 17 liter sand kostar 99 kr på biltema och det kommer jag inte långt på. 

Medlem i GHF
5
21
tetraspis:
www.ncc.se/ballast/index/

5096
3865
Tropfrog:
Ncc är nog lite överkurs.

Grus/kross och sten är lokala produkter pga transportkostnader. Du ser själv på biltema vad det kostar om man försöker skapa centrala distrubutionskedjor.

Du behöver leta upp ett lokalt bolag som sysslar med produkter för markarbeten. Var bor du?

Ett företag som lyckats kombinera att vara en stor kedja med att handla lokalt är hornbach. Där kan du köpa sand för under en krona kilot (åtminstone i Göteborg, det kan skilja mellan varuhusen)

Mvh
Magnus 

Medlem i DHF
1081
772
Westman:
Vilka öken reptiler blir det?

40
10
Volou:
Tropfrog skrev:
Ncc är nog lite överkurs.

Grus/kross och sten är lokala produkter pga transportkostnader. Du ser själv på biltema vad det kostar om man försöker skapa centrala distrubutionskedjor.

Du behöver leta upp ett lokalt bolag som sysslar med produkter för markarbeten. Var bor du?

Ett företag som lyckats kombinera att vara en stor kedja med att handla lokalt är hornbach. Där kan du köpa sand för under en krona kilot (åtminstone i Göteborg, det kan skilja mellan varuhusen)

Mvh
Magnus 


Ska kicka på det, har redan börjat. Tack för tipset. 

40
10
Volou:
Westman skrev:
Vilka öken reptiler blir det?


Taggsvansvaran, skäggagam och leopardgeeko. Sen så ska jag köpa en Tiliqua scincoides scincoides om jag hittar nån som föder upp dom i Sverige. Om inte har jag börjat kolla på lite olika sorters ormar. 

40
10
Volou:
tetraspis skrev:
www.ncc.se/ballast/index/

Tack för tipset. 

9
10
Fredrik83:
både bauhaus byggmax har billgare sand säck  47.95 byggmax  och et vanligt bottenmaterial både för skäggagam och taggsvanser är att blanda 50% naturell torv och 50% sand för att kunde lättare behålla en lite jämnare och högre luft fuktighet i terrariet 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild