murbo skrev: Hej :-)
Vill bara varna för att handla hos reptillagret, de har haft mycket strul tidigare :-/
Jag beställde själv grejer som aldrig kom men hade som tur var inte betalat i förskott.
Om du söker på forumet på reptilgrottan så kommer det att komma upp flera trådar om dom, bland annat denna: www.terrariedjur.se/forum/thread/436
Så mitt tips är att handla någon annastans eller mot faktura som betalas efter att du fått din grejer från dom ;-).
Har själv ett 220*85*85 (l*b*h) som jag kör bl.a. en värmekabel på 50w i. Den har jag gjutit in i betong som då avger en jämn och stabil värme. Mycket uppskattad plats att ligga på efter maten enligt mina booer :-)
Den här tråden har en enkel och smidig metod för att just gjuta in kablar. www.terrariedjur.se/forum/thread/3288
Det kostar inte många kronor att köpa betong på ett byggvaruhus ;-)
Jag har använt mig av denna kabel ( exotiskedyr.dk/varme-6/varmekabler-142/repti-flex-50-watt-7-5-meter-varmekabel-reptiles-planet-1334.html ) men de flesta kablar fungerar bra. Jag har också kompletterat med värmelampor och vanliga lampor.
Just vad som passar i ditt terrarium blir nog mer en fråga kring hur det är byggt. Är det byggt i trä eller glas? Vilken typ av ventilation och vilken storlek har ventilationen?
Tack så mycket! =D
Har faktiskt inte byggt det nya och det än, så vet inte helt än..
Varken bestämt exakt storlek eller ifall jag ska göra dubbel osv haha
Men ja både det jag har och ska göra är trä, detta nu är osb men tänkte göra mitt i formplyfa!
Mvh