trynsnok

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 4

131
8
stumpwen:

hej! 

 

fastnat lite för trynsnokar, dels för att dom är så söt-ful på nå vis, och dom är små, men även hörs dom ha ett litet roligt temperament, dock biter dom inte så ofta, vad jag är så förstå.. 

 

vad säger ni? roliga djur? en bra orm för en som inte hållit på med annan orm än boa c? aggressiva? trevliga? 

 

ge mig era erfarenheter av dessa! :)


412
419
Hadara:

Jätte trevliga ormar. Jag har en hona, sur som fan... Väser o breder ut sin sköld bara man går förbi. hugger med stängd mun mot mig. Jag hanterar henne bara vid behov o lyfter med krok :) sen när hon väl är uppe är de dock inga problem att ha henne i handen. 

dagaktiva, alltid kul.. Hon är framme jämt o jäser under lampan :p

Rekomenderas!


131
8
stumpwen:

ok. har läst att dom ofta är "burelak" men att när dom väl kommit ut ur terrariet så är dom väldigt lugna. hur är det med äggläggning? lägger honor varje år? hur är det med dvalning? har även läst att dom helst ska hållas ensam på grund av att dom ev kan käka upp varandra..??


131
8
stumpwen:

ingen fler? :)


48
13
nasicus:

Sjukt rolig orm! Min hona är också ganska aggressiv men i handen är hon jättetrevlig och nyfiken. Hon är alltid framme dagtid och utforskar terrariet. Deras defensiva beteende är väldigt underhållande. Även om min hugger mycket så har hon aldrig gjort det med öppen mun.

Har för mig att dom kan få tre kullar per år men jag är inte helt säker.

Har också hört från flera källor att trynsnokar kan vara kräsna med maten men min käkar som en häst och har aldrig nekat en måltid. 

Summa sumarum; Jag rekommenderar verkligen en trynis om du är sugen på en lite annorlunda orm!


38
58
Reptileguy:

Jag hade fem trynsnokar i flera år och är klart en av mina favoritarter! Lätta att ha och göra med, väser bara lite och kan göra lite falska utfall men när dom väl kommer upp i handen så är dom snälla som lamm.
Jag hade mina honor tillsammans hela tiden och dom visade aldrig minsta tendens till att vilja äta varandra. Har aldrig hört talas om det tidigare heller.
Jag dvalade mina i tre månader mellan 10-14grader. Aldrig några problem! :)


131
8
stumpwen:

va kul! :) så synd att dom verkar lite halvsvår att få tag i norr om stockholm :/ 


Medlem i SHF
4002
5027
Jonas_:

Vad är inte svårt att få tag i på ormfronten norr om sthlm? :) Man får besöka mässor om man bor uppåt i landet.


131
8
stumpwen:

true... men de e ju så förbannat långt! :P


48
13
nasicus:

Ja det var inte helt lätt att hitta. Jag köpte min utav Värnamoo zoo och fick den levererad till Norrköpingsmässan i våras. Herpers Choice har haft trynsnokar förut och jag vet att dom kan köpa in om man frågar snällt och är seriös. ;) Annars kan man ha tur på köp & sälj men jag antar att du inte kommer ifrån att åka en bit eller två. Lycka till!

Logga in för att posta i forumet
Sida av 4
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild