Bakgrund Bygge

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

654
341
Johnexotics:
Då var det dags för mig att göra en egen bakgrund till mina Platymeris biguttatus nya burk ska in i morgon och köpa fogskum och annat dock osäker på vad för färg skulle funka för detta nått jag ska forska mer i :) kom gärna med tips

5061
3826
Tropfrog:
Vad menar du med färg? Jag tror inte att det blir bra att måla på fogskum.

Mvh
Magnus 

654
341
Johnexotics:
Färg som  kan användas utan djuren tar skada av det. Men varför skulle det vara problem måla på själva fogskumet sätter det sig inte ?

5061
3826
Tropfrog:
Fogskum obearbetat ger inget vidare naturligt intryck. Bearbetat är det fluffigt och absorberande. Jag har aldrig själv provat att måla på någon av underlagen. Men och andra sidan har jag aldrig sett någon annan testa heller, det kan betyda något.

Jag tror att du behöver ta lite inspiration från byggen andra har gjort. Så slipper du de värsta nybörjarmissarna.  Det finns en hel del byggtrådar här på td och andra ställen. Youtube är också en bra källa.


Mvh
Magnus 

654
341
Johnexotics:
Sett en del videos tanken var kunnde skära ut å måla det så det ser natuligt ut men kanske blir helt fel. har även kollat in här på sidan även ett av dina verk. ska forska lite mer i färg delen hittar jag inget lär bli använda bottenmatrial eller liknade för själva bakgrunden  tack för tipset! 

10
5
hundpappan:
Tips och tips men kan vara bra att tänka på att fogskum är rätt giftigt, allergiframkallande, lätt kan ge andningssvårigheter, misstänks vara cancerframkallande och längre exponering kan ge skador på organ. Brandfarligt i ohärdad form. Hade passat mig för att använda det i så stor mängd och vid användning utav det öht bör du ha rätt skyddsutrustning och använda det i ett välventilerad utrymme. Helst utomhus.

5061
3826
Tropfrog:
Det finns ogiftigt fogskum också.

Mvh
Magnus 

654
341
Johnexotics:
hundpappan skrev:
Tips och tips men kan vara bra att tänka på att fogskum är rätt giftigt, allergiframkallande, lätt kan ge andningssvårigheter, misstänks vara cancerframkallande och längre exponering kan ge skador på organ. Brandfarligt i ohärdad form. Hade passat mig för att använda det i så stor mängd och vid användning utav det öht bör du ha rätt skyddsutrustning och använda det i ett välventilerad utrymme. Helst utomhus.

kör med mask å handskar och sitter ute med det så bör inte vara några problem

10
5
hundpappan:
SneakyTurtle skrev:

kör med mask å handskar och sitter ute med det så bör inte vara några problem

Ute är toppen! Vad gäller målandet så brukar jag köra med plastanpassad primer på skum och sen vattenbaserad akrylfärg (plast på plast liksom). Air brush föredras men har man inte det funkar torr pensel med. Vänta med att använda det till ev. djur bara, beroende på färg så brukar de hinna släppa ifrån sig VOC då. Finns ju giftfria färger tillgängliga men har aldrig testat dem så kan inte säga något om resultatet där. Mineralfärg tror jag en typ brukar kallas!

654
341
Johnexotics:
hundpappan skrev:

Ute är toppen! Vad gäller målandet så brukar jag köra med plastanpassad primer på skum och sen vattenbaserad akrylfärg (plast på plast liksom). Air brush föredras men har man inte det funkar torr pensel med. Vänta med att använda det till ev. djur bara, beroende på färg så brukar de hinna släppa ifrån sig VOC då. Finns ju giftfria färger tillgängliga men har aldrig testat dem så kan inte säga något om resultatet där. Mineralfärg tror jag en typ brukar kallas!

 Ah ok interessant. har sett folk använda svamp å "dutta" bakgrunden 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild