Välja skorpion ? spinifer eller petersii?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

28
11
Infected13:
Hej jag ska skaffa skorpioner men behöver lite hjälp med att välja art.
Då jag inte kan få tag i imperator som jag helst skulle vilja ha så står valet mellan petersii och spinifer.

Det är dom två som djur affären kan erbjuda.
Finns det några egentliga skillnader ?
Kan man ha flera tillsammans (av samma art)

Om någon vet vart jag skulle kunna få tag i imperator  kring Kalmar skulle tips uppskattas.

Jag vill helst ha 2-3st och har köpt ett terrarium som har måtten B45*L45* H32 cm, räcker det till 3?


28
11
Infected13:
Det blev petersii men djur affären visste i princip ingenting om skorpioner, terrariet hade dyngsur jord och det växte en svamp i jorden. Skorpionen hade klättrat längst upp på en pinne som fanns där i.

När jag satte ned den i mitt terrarie gick den rätt omgående till vattnet vilket jag inte kunde se att det fanns något i affären.
Dom hade haft den i några månader sa han.

Man bör ju vänta med att mata den på några dagar kanske en vecka när den kommit till ett nytt ställe, vad jag förstått efter att ha läst runt.

Men den ser Väldigt tunn ut tycker jag, kanske inte ätit så bra under förhållandena i affären tänker jag.

Tog en bild. Ska den vara såhär tunn?


28
11
Infected13:
Förresten är det här bra ut för övrigt?


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Kan tyvärr inte se dina bilder. 

Tänk på att alla skorpionarter inte är kommunala, du bör ha de isär förutom vid parningen. 


28
11
Infected13:
ZDC skrev:
Kan tyvärr inte se dina bilder. 

Tänk på att alla skorpionarter inte är kommunala, du bör ha de isär förutom vid parningen. 



I skötsel råden här på sidan står det att det skulle gå.

"Det går att hålla dessa skorpioner kollektivt (OBS! Blanda inte arter dock!) så länge man erbjuder dem tillräckligt stora terrarium. Det finns dock alltid en risk för slagsmål, speciellt under parningstid."

28
11
Infected13:
Har problem att ladda upp bilderna på forumet, provar med en annan webbläsare nu.


Syns det nu?

28
11
Infected13:

656
344
Johnexotics:
Längtar tills min petersii är så stor :)

28
11
Infected13:
SneakyTurtle skrev:
Längtar tills min petersii är så stor :)


Den ser bara stor ut på bilderna.

Den är en liten skrutt fortfarande, några månader gammal.

 Den här bilden ger lite mer rättvisa


656
344
Johnexotics:
Infected13 skrev:


Den ser bara stor ut på bilderna. Den är en liten skrutt fortfarande, några månader gammal.

 Den här bilden ger lite mer rättvisa

 hehe ok här är min lille skit :)


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild