Ny bakgrund till Exo-Terra 90x90

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

1159
624
Temla:
Hej!
Är det någon här som vet var man kan köpa en ny bakgrund till Exo-Terra 90x90? Har letat men hittar bara mindre storlekar. Behöver inte just vara standard som följer med när man köper terrariet, bara den passar och är klättervänlig för geckos.

143
72
Ezrath88:
Hej, såg att du bor inom Stockholm's län så jag kan tipsa dig om att åka till CRT Zoo i Haninge. Dem har bakgrund till exo-terra :). Om du åker kommunalt så ta tåget mot Västerhaninge/Nynäshamn och hoppa av i Handenterminalen och se till så att du är längst bak i tågets färdriktning. Gå sedan till Haninge centrum och ta en buss som går mot Port73 och hoppa av vid hållplats Bussgaraget och när du väl har hoppat av där så gå mot bussens färdriktning men gå inte över någon väg. Utan du ska gå åt höger så att du fortfarande har bussgaraget på din högra sida och bara gå rakt fram tills du ser en stor karta om industriområdet som du är i. När du är vid den kartan så är det bara att fortsätta att gå rakt fram och uppför den lilla backen :). Du kommer att gå genom en stor parkeringsyta så att du vet om det. Från kartans placering till djuraffären så kan det ta max 10 minuter att gå så från busshållplatsen så kan det ta Max 15 minuter att gå.
Jag hoppas att det här hjälpte dig :).

1159
624
Temla:
Tack! Ska ringa dom och fråga om dom har 90x90. :) 

143
72
Ezrath88:
Hoppas att du fick tag i dem och att dem kunde berätta för dig om dem hade någon bakgrund till ditt terrarium :).

1159
624
Temla:
Nej, den svenska Exo-Terra importören tar inte in den storleken sa dom. Orättvist! :( 

143
72
Ezrath88:
Okej, kolla med RB-Reptiler på facebook om dem har. Dem har en butik i Huddinge.

143
72
Ezrath88:
Du skulle kunna kolla på den här sidan -> herperschoise.se/category.html/bakgrunder <- och se om du hittar någon lösning :). Du skulle även kunna fråga dem om dem vet vad du ska välja. För jag själv skulle gissa på att om du tar deras största som dem har på 90x60cm så skulle du behöva ta 3st på 30x30cm också. Då blir totalpriset ca: 773kr plus frakt.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Lättare att köpa 2 styck 100x50 korkskivor och sätta in

1159
624
Temla:
ZDC skrev:
Lättare att köpa 2 styck 100x50 korkskivor och sätta in


Ja, det lutar åt att det får bli så. Eller så kanske jag lyckas fixa till den gamla. :) 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Temla skrev:


Ja, det lutar åt att det får bli så. Eller så kanske jag lyckas fixa till den gamla. :) 


Du kan ju använda den gamla som en grund till ett hemmabygge...    

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild