Tips på terrariedjur (45*45*45)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

79
14
Alexxus:

Har ett terrarium på 45*45*45(cm) och skulle vilja ha förslag på vad man kan ha i det!

Det ska va klättrande men ska även leva i subtropisk eller tropisk miljö.

Det ska vara en ödla(eller flera) alt. en orm om den har stark fin färg!

 

Tack på förhand.


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Kanske jungfrugeckos eller någon mindre daggecko-art?


164
35
anders890:

jag har själv två olika arter här hemma, bauers kameleontgecko och pygmekameleont, trevliga djur som ej vill ha för varmt, funkar i grupp, ej utrymmeskrävande och lever i tropiska miljöer, dom kan jag starkt rekomendera!


429
254
JACLAR123:

Jag håller med Anders! Jag tror på en daggdecko. Jag tror på en Guldstänkt daggecko eller påfågelgecko. Båda lever i 10 år och blir 11-13 cm. Jag har hört att dom är bra rymmare!

Mer vet jag inte om dom. 

Lycka till!   Blir det nån bild sen, när allt är klart ? =)


79
14
Alexxus:

Daggecko låter som ett trevligt alternativ!

Blir att kika efter en/några stycken på WSHH om några dagar!

Fortsätt gärna att komma med förslag!

Någon mindre leguan kanske? Tänker någon djungellevande variant av rullsvansleguan?


Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2491
anders:

Finns ett par annonser under köp & sälj du kan kika på. En med Phelsuma ornata och en med Phelsuma klemmeri. Kanske skulle kunna vara något :)


79
14
Alexxus:

Tackar tackar!

Blir att kontakta ang.  Phelsuma ornatan.


79
14
Alexxus:

Säger som innan dock, är öppen för fler förslag, gärna inte gecko nu då jag har alternativ på den fronten!


429
254
JACLAR123:

Nån anolis kanske men det kanske är för litet, eller en ögonfransgecko. Enligt några så får man ha en i det men jag tycker det är för litet. Men jag skulle någ skaffa mej en Guldstänk daggecko eller några Junfrugeckos. Det roliga med Junfrugeckona är att dom lägger ägg utan en hane.  En bra skötsel sida om Junfugecko:  www.northerngeckos.se/c2594c74-f915-4283-b027-fe57450f3af9-29.html                                       


79
14
Alexxus:

Njao det är ju inte för litet för en vanlig grön anolis men tycker att ödlan i sig värkar vara lite tråkig, ska dock ta mig en kik på dem om någon har med en på WSHH.

Jungfrugeckosar är ju kanske något, vet du vad de ligger på i pris?

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild