Ögonfransgecko terrarie

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

11
0
YESplease:

Hej skulle behöva lite hjälp, jag hade tänkt att skaffa mig en ögonfransgecko och har läst på mycket om dem och lite erfarenhet fån när jag var liten då jag hade en dvärgskäggsagam i några år men det var ett tag sen. Jag undrar om lite lite grejer så som:

Drenering i terrariet, om man behöver det eller inte och hur ska man i så fall göra.

Hoppsjärtar behöver man det i terrariet eller är det inget man måste ha för jag tycker inte riktigt om dem men om de gör så att jag inte behöver byta substratet eftersom jag kommer ha levande växter i terrariet så gör det inget och att dem håller mögel borta.

Destillerat vatten är det bättre att ha vanligt kran vatten då jag tänkte ha regnsystem så det inte kalkar igen, jag bor i Botkyrka så vet inte om det är mycket kalk i vattnet.

Rengörings medel eller någonting annat som man kan tvätta insidans glas på terrariums. Eftersom jag hade tänkt använda samma 90x45x60 terrarie som jag hade till min dvärgskäggis fast göra om bakgrunden med fog och silikon som SerpaDesign.

Lampor till ögonfransgecko, jag vet att dem inte behöver någon speciell men vad skulle ni rekomendera.

Yesplease


Medlem i SmHF
34
11
RMreptiles:
Jag skulle ha dränering (lecakulor) sen ett separeringsnät (t.ex myggnät från biltema).
Substrat av torv, cocohusk, löv från skogen och bark från skogen. Destillerat vatten behövs inte, dock kan du behöva rengöra systemet ibland. Rengör med såpavatten, funkar kanon.
Lampa bör antingen vara en hög kelvin lampa för växters skull eller uv lampa för djuret, dock är uv inget krav. 

Medlem i SmHF
34
11
RMreptiles:
Städarinsekter är mycket bra att ha med levande växter:) 

11
0
YESplease:
Ok tack????
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild