Vad är detta "Äggklasar" ( BILD)

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
När jag städade terrariumet där jag har nmina Vandrande pinnar (Sungaya inspecta) hittade jag flera stycken rosa "äggklasar"

Vet någon vad detta kan vara ?

Tyvärr väldigt suddig bild med mobilkamera, men jag hoppas det går att se något iaf.


84
38
Ems:
Draknastets_Reptiler skrev:
När jag städade terrariumet där jag har nmina Vandrande pinnar (Sungaya inspecta) hittade jag flera stycken rosa "äggklasar"

Vet någon vad detta kan vara ?

Tyvärr väldigt suddig bild med mobilkamera, men jag hoppas det går att se något iaf.



Ser lite ut som snigelägg. Sök på rosa snigelägg på google. 

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Ems skrev:


Ser lite ut som snigelägg. Sök på rosa snigelägg på google. 



Kan mycket väl vara det. Måste ha kommit in antigen med hallonbladen eller pinnarna. men tyckte jag var jättenoga med rengöringen.
kan dessa ägg även komma med Salal ?

84
38
Ems:
Draknastets_Reptiler skrev:



Kan mycket väl vara det. Måste ha kommit in antigen med hallonbladen eller pinnarna. men tyckte jag var jättenoga med rengöringen.
kan dessa ägg även komma med Salal ?


Svårt att svara på. Är ju inte svårare än att du byter ut maten dock för att bli av med det. 
Jag har kört körsbärsblad samt hallon till mina nu i sommar, de älskar det. Tar bara in en kvist/gren åt gången med blad på, sköljer av det och sticker ner i subtratet. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild