Avtalstvist.

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

27
8
Kitte94:
Jag är nybörjare men har stort intresse för de flesta djur och ska äntligen efter några års drömmande skaffa min första reptil. Ska inte dra hela historien för vill fokusera på det viktiga.
Jag har haft bra kontakt med en person. F kan vi kalla den. F gav mig ett pris för en ödla och ett pris för två. Jag kunde inte välja mellan syskonen så valde båda. 1000kr. F erbjöd mig en extra låda ifall de visade sig behövas säras på + deras nuvarande låda. Jag tog tacksamt emot det. Senare undrar F om F kunde lägga till 200 för lådorna. Fair. Inget ska vara gratis. Vi bestämde plats och dag att mötas i början av augusti. Först får jag veta att F inte får ta med den stora lådan i kollektivtrafiken. Okej det är lugnt sa jag. Sen får F inte ta djuren med. Så vi beslutar att jag tar mig till F. Jag ställde frågan om priset fortfarande va densamme? Hade då lagt handpenning på 200kr och fått jbvfiler på djuren. Sa att jag kan strunta i lådorna och ha med egen petbox. Då får jag tillbaka att jag kan försöka hitta billigare djur om det är de jag vill ha och att vi river avtalet. 
Efter det blev jag väldigt ledsen. Ny som jag är så trodde jag att jag gjort något fel helt plötsligt. Enligt F så prutade jag och att djuren kostade 600 styck. Men jag har bevis att F sa 1000kr för båda. F hade fått till sagt av andra uppfödare att inte ta mindre än 600 styck. Det säger F nu till mig att "uppfödare" måste följa reglerna. Känns som om de reglerna borde F vetat om redan. Jag begärde handpenningen tillbaka då jag anser att F är den som rivit avtalet och inte jag. Jag har bara sagt att om det är vad F vill så visst. 

6
12
thebigpetfamily: