Underviktig/smal leopardgecko

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

20
3
MelkerLeopardgecko:
Hej!
Nu har jag märkt att min leopardgecko Iris väger mycket mindre än förra gången vi vägde henne. Hon är också väldigt smal och vill inte äta. Är hon sjuk? Är detta normalt? Får hon för lite mat? (10-14 syrsor i veckan) Är det för varmt? Vad ska vi göra?

20
3
MelkerLeopardgecko:

20
3
MelkerLeopardgecko:
65 g = innan

54 g = nu

20
3
MelkerLeopardgecko:

47
46
Pretorian:

Hej.
Nu är det ju självklart svårt att säga när jag inte vet vilka intervaller vägningarna har skett.

Men precis som oss människor så hamnar djur ibland i perioder då dom äter lite mindre.

Vad gäller om det är för varmt osv kan nog endast du själv hjälpa oss läsare med då ingen av oss har någon aning om vilka förutsättningar djuret har.

Hur bor djuret, hur stort, temperaturer, temperaturzoner, underlag, gömställen, bor Iris ensam eller med 10 andra ödlor i ett litet 45/45/45 tex osv osv, allt för att underlätta en uteslutning av stressmoment.

Kan det vara så att djuret är utanför terrariet för ofta.

Jag brukar själv variera foder till mina geckos, dvs jag kör inte bara tex syrsor.
(Även där är det svårt att säga om det är för lite eller för mycket då storleken på syrsorna kan vara väldigt olika, pratar vi tjocka fullvuxna syrsor eller lite mindre? 

Har ni provat släppa in ett gäng syrsor och se om Iris äter på eget bevåg när det passar eller matar ni styckevis när ni själva vill så att säga?

Använder ni några tillskott till fodret?

Har ni provat bara ge lite Zophobas tex för att se om det lockar mer?
sv.wikipedia.org/wiki/Zophobas_morio


Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild