Hamm nybörjare

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

997
341
leedragon:
Formula76 skrev:

Ok!
Rent realistiskt, hur ofta kontrolleras detta?
Hur stor är risken?
Någon som har blivid stannad med ''för många'' djur men utan påföljd?

.... Skaffa tillstånd istället, Det behövs bara en gång för att dina djur ska bli konfiskerade och avlivna.  De ska också vara fångeskaps uppföda, meila jordbruksverket för mera detalijer om just arten du tänker ta med.

2588
1958
Tropfrog:
SvitjodsReptiler skrev:

Står på sista sidan. Paragraf 28

Jag tänkte mer på texten som danne skrev. Borde vara förbjudet att citera text utan att ange källa. 

Mvh
Magnus 

22
13
Formula76:
leedragon skrev:

.... Skaffa tillstånd istället, Det behövs bara en gång för att dina djur ska bli konfiskerade och avlivna.  De ska också vara fångeskaps uppföda, meila jordbruksverket för mera detalijer om just arten du tänker ta med.

Men även om du har tillstånd så är du tvungen till att åka via Landvetter eller Arlanda verkar det som. 
Vill minnas att jag kollat upp detta förr.
Och då måste du betala veterinär och andra avgifter också.

Har verkligen den vanlige hobby entusiasten allt detta bry när han tar djur ifrån Hamm?

100
100
Danne72:
Den texten är från jordbruksverkets sida.
Tropfrog skrev:

Jag tänkte mer på texten som danne skrev. Borde vara förbjudet att citera text utan att ange källa. 

Mvh
Magnus 

481
276
Jonas77:
Formula76 skrev:

Ok!
Rent realistiskt, hur ofta kontrolleras detta?
Hur stor är risken?
Någon som har blivid stannad med ''för många'' djur men utan påföljd?

Vissa år är de (i danmark t.ex.) fullt insatta i mässan och kollar specifikt misstänkta svenska bilar. Hände oss ett år. Följer man reglerna är det inget problem, och rent tekniskt så kan ju en person i bilen med ett djur kompensera en person i bilen med 7 djur...

997
341
leedragon:
Formula76 skrev:

Men även om du har tillstånd så är du tvungen till att åka via Landvetter eller Arlanda verkar det som. 
Vill minnas att jag kollat upp detta förr.
Och då måste du betala veterinär och andra avgifter också.

Har verkligen den vanlige hobby entusiasten allt detta bry när han tar djur ifrån Hamm?

Ja, alla måste kolla sina djur nu mera innan man för in de, och åker du bil kollar de vid gränsen.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild