Införsel av groddjur från Nederländerna. Flyga?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

1
0
LennyPadda:
Hej jag har hittat en som har Bufo Alvarius (Incilius alvarius) paddor i nederländerna. Hur fungerar det med införsel? Är det möjligt att flyga med grodorna? Måste man kontakta flygbolaget? Tullen? Dokumentation? 

Någon som har några erfarenheter?

Mvh Lennart

5087
3854
Tropfrog:
Nederländerna är med i EU, så inga särskilda krav när man korsar gräns.

Kolla noggrannt vad arten kräver för papper, köp inga djur utan papper.

Vad flygbolag har för regler kan variera, så det måste man kolla med dem.

Sen kan det vara svårt att hitta flyg just nu, virus och så håller planen på marken.

Mvh
Magnus 

656
344
Johnexotics:
LennyPadda skrev:
Hej jag har hittat en som har Bufo Alvarius (Incilius alvarius) paddor i nederländerna. Hur fungerar det med införsel? Är det möjligt att flyga med grodorna? Måste man kontakta flygbolaget? Tullen? Dokumentation? 

Någon som har några erfarenheter?

Mvh Lennart

 är det inte flygförbud xD?

5087
3854
Tropfrog:
SneakyTurtle skrev:

 är det inte flygförbud xD?


Nej, inget generellt flygförbud. Däremot tror jag det blir svår att ta sig till Holland oavsett färdsätt.

Mvh
Magnus

Medlem i SkHF
969
1084
NellyNiklas:

Gränserna ut ur Sverige är väl igenbommade tror jag, för persontrafik. Däremot så har vi fritt inträde i landet med flyg vill jag minnas. Nederländska regler är säkert liknande antar jag. 

Ska du föra in djur via flyg så vill jag minnas att det kan enbart ske via vissa flygplatser och det måste anmälas i förskott. Jag går dock enbart på minne och kan absolut ha fel eller missförstått.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild