Är jag glad tror ni???

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

142
241
Greven78:
Hej. Till min förvåning upptäckte jag smått inne hos mina Gastropholis prasina. Första gången. Och svaret på rubriken är: Ja. Jäkligt glad.

41
24
splattenstein:
Stort Grattis!

3
7
schmoozer:
Yes grattis.

Administratör
Medlem i SHF, SmHF
2685
2490
anders:
Grattis! Kul :) De hade kläckts inne i terrariet med de vuxna djuren alltså?

Har själv Gastropholis prasina, men saknar en hona så blir inte mycket ungar.

Administratör
Medlem i SHF
565
710
Hanna:
Greven78 skrev:
Hej. Till min förvåning upptäckte jag smått inne hos mina Gastropholis prasina. Första gången. Och svaret på rubriken är: Ja. Jäkligt glad.

Stort grattis!

142
241
Greven78:
Jag tackar.
Jo, de hittades inne hos de vuxna djuren. I ett akvaterrarium så jag har svårt att förstå var äggen lagts. Inget substrat någonstans. Bara mycket växter och grenar. Samt ett hemmabyggt vattenfall/bäcksystem. Trodde lite att de födde levande, som svenska skogsödlor. Får ge mig på o kolla hur de löst detta. Botten består bara av vatten hursomhelst, med fisk.
Synd, Anders, att du inte hade en hona över. Jag har nämligen två hanar. Och de kan inte hållas ihop. Bråkar direkt med varandra. Drygt att ha en singelödla. 

142
241
Greven78:
Nu är de 6 st. Spartanskt och enkelt terrarium får de vara nöjda med nu i början. Små syrsor är vad de får. Samt flugor från flugfällorna utifrån. 
Ett misstag som jag gjorde, vilket var lite jobbigt, var att de första två inte var i terrariet dagen efter. Visade sig att jag missat Expterras små sladdluckor i locket baktill. Lagom stora hål för ödlebabysar att komma igenom. Inte kul o vara på jobb o frun ringer och säger att det sitter en liten ödla på golvet. Och hon är livrädd för mina djur. Det är inte katten. Men jag fick frun att sätta en låda över ödlan så jag kunde ta hand om den efter jobb. Ingen kattmat här inte. Och den andra ödlan var längst upp på terrariehyllan och solade under spindelns belysning. Båda välbehållna.

142
241
Greven78:
Stället där äggen lagts är funnet. Bakom fallet, längst in, går det att skymta dem. Några nya och även de gamla skalen kan man se.En bild på själva, halva, terrariet kommer också upp här. Tillsammans med pappa ödla. 

94
66
Emeraldswift:
Grattis vad coolt att dom kläcktes inne i terrariet

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Behöver du bli av med lite ungar är det bara att höra av sig
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild