Annonsering

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tja!

Bara jag som tycker att man kan förnya sina annonser alldeles för ofta?
Så tröttsamt och se samma 50 annonser komma upp var och varannan dag..

Varje vecka tycker jag räcker gott och väl. Så slipper man solla igenom samma annonser varje dag. Man slipper då riskera och missa någon ny annons som Kommit in emellan alla gamla.

Redigera och uppdatera sin annons kan man ju göra som vanligt utan att den hamnar överst igen.

Tack för mej :)

10
3
Grenwall:
Håller helt med! 

15
5
Bigjim:
Ja och när annonsen ej är aktuell längre.. Varför är det så svårt för folk att ta bort annonsen?
När den ej är aktuell längre.

Mvh. Bigjim 

281
366
Cartaq:
Vi har just nu minst en person som raderar sin annons och lägger upp den igen för att alltid kunna ligga bland de översta, så det är lätt att kringgå detta vilket som.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Det finns ju en funktion för att lyfta annonsen på nytt, jag vet inte hur ofta man kan göra det men det borde ju räcka istället för att folk skapar nya annonser för att komma överst varje dag. 

5087
3854
Tropfrog:
Det är två dagar som gäller idag. Förslaget är att förlänga det, men kommer nog att leda till att ännu fler skapar nya annonser istället för att vänta tills det går att uppdatera, tyvärr.

Mvh
Magnus 

Medlem i GHF
236
384
jontenation:
Tropfrog skrev:
Det är två dagar som gäller idag. Förslaget är att förlänga det, men kommer nog att leda till att ännu fler skapar nya annonser istället för att vänta tills det går att uppdatera, tyvärr.

Mvh
Magnus 


Granskas inte annonserna dagligen? Är väl bara och ta bort annonserna för dom som inte sköter det och ge en varning. Och fortsätter dom trots varning så ta bort annonserings möjligheten för dom personerna under en period?

Jag är ingen data hacker,  kanske inte alls är bara och bara?

8
22
paqua:
Det blir nog mycket för administratörerna att sitta och kolla annonserna. Ett upplägg på annonssidan med automatisk tidbegränsad borttagning kanske. Tänker mest på äldre annonser (troligen inaktuella). Systemet har ett bra upplägg där man kan förnya sin annons enkelt eft några dagar och borde respekteras. Kanske finns dom som tillfälligt går in som medlem på sidan för att annonsera gratis och därefter glömmer/struntar i att ta bort. Britt.

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Det jag skulle vilja se i annonseringen är en logg.

En logg som visar
Datum när den skapades
Datum när den förnyades


Om man skulle lägga in automation hur annonseringen ska fungera skulle man kunna lägga in följande:


* Livstid för annonser, annonsen raderas per automatik 30 dagar efter att den skapades/förnyades. 

* Begränsning för antalet annonser man får skapa per månad till 10, på så vis skulle man kunna minska på antalet annonser som raderas och läggs upp på nytt bara för att hamna högst upp.

* Begränsa så att helt nyskapade konton INTE kan skapa annonser, jag tror att det finns en del som bara registrerar sig för att snabbt kunna lägga in en annons och eftersom de inte är regelbundna besökare på sidan kanske de glömmer bort att gå in och kolla om de fått svar på sina annonser.



Men vi kan tycka vad vi vill och ha vilka synpunkter som helst, i slutändan så är det Admin som bestämmer vad som ska göras och hur mycket tid han vill lägga ner på sidan. 



5087
3854
Tropfrog:
volbeat skrev:


Granskas inte annonserna dagligen? Är väl bara och ta bort annonserna för dom som inte sköter det och ge en varning. Och fortsätter dom trots varning så ta bort annonserings möjligheten för dom personerna under en period?

Jag är ingen data hacker,  kanske inte alls är bara och bara?


Jag kan tänka mig att ingen forumadministratör som jobbar ideellt är så sugen på att manuellt granska alla nya annonser.

En begränsning av antalet nya annonser per medlem och månad kanske skulle komma en bit på vägen. Men det finns då en risk för masssa nya dubbelprofiler, vilket också kräver en massa tråkig administration på obetald tid. Jag kan bara anta hur många dubbel och trippel profiler betygssystemet gett. Svåra frågor det där:)


Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild