Hur tinar ni upp era råttor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

80
28
Zombieboyy88:
Jag undrar hur länge ni brukar tina upp råttan innan ni ger till ormen? 

Har just nu bara tinat upp fuzzies och dom brukar jag lägga fram i rumstemperatur i 5-10 timmar, sen känner jag överallt om den är riktigt mjuk och även lägger på värmematta en stund, 

Men nu har jag större orm som ska ha större råttor och då blir det svårt och känna om den är riktigt upptinad? 

Medlem i SmHF
6
1
Mj_198:
Jag tar fram och tinar upp den sen lägger jag den på
värmematta en stund vänder på den en gång. Funkar perfekt!

26
26
Jorg:
Lägger i temperat vatten en lång stund Kållered sedan så dom fått jämn temperatur dvs ej kalla i magen

80
28
Zombieboyy88:
Svårt och känna på en stor råtta om den är upptinad? 

På dom små klämmer jag och känner noga överallt 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Zombieboyy88 skrev:
Jag undrar hur länge ni brukar tina upp råttan innan ni ger till ormen? 

Har just nu bara tinat upp fuzzies och dom brukar jag lägga fram i rumstemperatur i 5-10 timmar, sen känner jag överallt om den är riktigt mjuk och även lägger på värmematta en stund, 

Men nu har jag större orm som ska ha större råttor och då blir det svårt och känna om den är riktigt upptinad? 

5-10 timmar för en fuzzie känns som en väldigt lång tid.
Jag tinar mina ibland i vatten, inte hett men varmt. Andra gånger i en "pizzassalladsburk" ovanpå ljusrampen.

 

 


Medlem i SHF
3978
4996
Jonas_:

Jag tinar alla bytesdjur ovanpå ett terrarium i ormrummet. Gillar inte att lägga dom i vatten men det är en smaksak såklart!

Lägger ofta fram tidigt på dagen jag ska mata... senare på kvällen har lukten spridit sig i ormrummet och alla är på hugget :)

Större kaniner, tuppar, grisar osv brukar jag lägga fram kvällen innan matning då dom tar rejält många timmar att bli "varma". Men gnagare & mindre fåglar läggs fram samma dag på morgonen. Jag matar ALLTID sent på kvällen när jag matar ormarna, alltid!


80
28
Zombieboyy88:
ZDC skrev:

5-10 timmar för en fuzzie känns som en väldigt lång tid.
Jag tinar mina ibland i vatten, inte hett men varmt. Andra gånger i en "pizzassalladsburk" ovanpå ljusrampen.

 

 

 




Jag gillar inte och tina i vatten pga fastnar så mycket spån på råttan när ormen drar den igenom terrariumet, har torkat av råttan innan matning men endå fastnat spån på den, i rumstemperatur fastnar det inte lika mycket 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Zombieboyy88 skrev:



Jag gillar inte och tina i vatten pga fastnar så mycket spån på råttan när ormen drar den igenom terrariumet, har torkat av råttan innan matning men endå fastnat spån på den, i rumstemperatur fastnar det inte lika mycket 

Jag torkar alltid av dem om jag tinar i vatten. 

6
10
Kingsnakesweden95:
Zombieboyy88 skrev:



Jag gillar inte och tina i vatten pga fastnar så mycket spån på råttan när ormen drar den igenom terrariumet, har torkat av råttan innan matning men endå fastnat spån på den, i rumstemperatur fastnar det inte lika mycket 




Testa använd bark eller mata i separat behållare

80
28
Zombieboyy88:
Kingsnakesweden95 skrev:




Testa använd bark eller mata i separat behållare


Separat behållare har jag funderat på men då är frågan efter han ätit upp råttan, kan man flytta över honom till terrarium direkt? 
Läst man inte ska hantera ormar som precis ätit 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild