Syrsor...återigen lite funderingar kring dessa och ev. odling eller i alla fall "långtidsförvaring"

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

352
269
Animallover_1984:
Hej!

Har bara vågat mig på att ha de svarta fältsyrsorna hemma tidigare och har inga syrsor alls nu...men skulle vilja skaffa igen...

De försvinner ju dock många innan jag hinner mata mina djur med dessa små vidriga as... vilket är irriterande, inte kul att köpa bara för att de sen ska äta upp varandra liksom. 

Så...hört att hussyrsor är mindre kanibalistiska...men jag är och har alltid varit livrädd för dessa eller alltså att de ska rymma. Vill under inga omständigheter få en "koloni" som lever fritt i lägenheten eller att grannar ska få pähälsning av förrymda kryp...lär inte bli populär då.  

Hur stor risk för detta pratar vi om och finns bättre alternativ (syrsarter alltså)? Hur får man syrsor att överleva längre? 

Jag funderar på att skaffa flera insektsätande djur i framtiden, vet ej exakt när det blir i så fall men dessa potentiella djur lär inte vara riktigt lika intresserade av dubia (eftersom de gömmer sig/inte rör sig så mycket) och dessutom rikserar de att vara lite väl stora i alla fall innan djuren i fråga vuxit upp (om jag skaffar ungar) så...undersöker andra alternativ.

Skulle även vilja kunna erbjuda syrsor till djuren jag redan har för variation...men trött på att köpa ett par löjligt dyra syrsor i zoobutiken bara för att antalet typ. ska ha halverats innan de vuxit till sig/gutloadats och kan matas bort. 

Tips?

Mvh/Animallover_1984

Medlem i NHF
164
119
Draknastets_Reptiler:
Jag kör både svarta och bruna fältsyrsor. Just nu har jag bara de bruna hemma.

Har aldrig haft några större problem med dem. En och annan har rymt, det är så, men då har jag hittat den död nånstans i lägenheten när jag städar. De överlever inte så länge utanför terrariet, än mindre förökar de sig utanför terrariet.

Jag brukar släppa in ett gäng i terrarierna där djuren äter syrsor, sen låter jag dem bara vara där. Visst får jag nymfer i terrarierna, men de försvinner efter ett tag ...När djuren hittar dem ;)
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild