Reptil sele

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

63
5
gitchen:

Vi letar efter en bra sele som funkar till iguana iguana. 

Vanlig kattsele var inget attrekommendera alls då de bara blir irriterade o den sitter dåligt, speciellt över taggarna på ryggen.

Någon som vet var man kan hitta en retilsele som funkar just till denna sortens ödla?

Eller tips på hur man gör en bra sele sjäkv. 

Tacksam för alla tips o ideer då våra gröningar vill ut o sola på riktigt när värmen är kommer.


101
24
ploa:

Hej. Personligen gillar jag inte selar så där kan jag inte tippsa dig,

Jag har själv funderat på att bygga utomhusbur för jag tror den riktiga solen är väldigt bra för ödlorna och jag tror riktig sol uppväger lite för låg luftfuktighet under begränsad tid. Det optimala vore ju om man kunde hålla rätt fuktighet samtidigt som man kan använda sig av solen, och det håller jag på att klura på :)

Mvh Peter


63
5
gitchen:

Utomhusbur/terrarie är ju det optimala men vi bor för tillfället i lgh utan uteplats. Dock har deras "farmor" sagt att vi kan ha nåt sånt hos dem.

Modifierat växthus? Där kan de dessutom ha "egen" odling med färskt käk! 


101
24
ploa:

Modifieratväxthus har jag med funderat på, men jag ska klura en del till först.


Medlem i GHF
635
410
Jimmy:

Varför vill du ha en sele till Leguanen?

 


63
5
gitchen:

För att kunna låta dem vara ute o sola när det är väder för det.  Man släpper ju gärna inte dem helt lösa o vi kan ej ha utebur där vi bor.


63
5
gitchen:

Nån som vill dela med sig ang hemmagjord sele som sitter bra?


28
12
Jonte:

Tror de är ganska svårt att få en sele att passa på grön leguan, pga att taggarna tar stryk. Själv gillar jag inte sele, jag skulle hellre haft dom i ett stort terrarie inne i lägenheten med rätt fukt och uv lampor (om man nu inte har möjlighet att ha ett ute terra).

Mvh


63
5
gitchen:

Vi har ett stort terrarie med bra uv o fuktighet. Dock ingen möjlighet för uteterra o tycker att riktig sol o värme i en sele som sitter bra är ett plus ist för att bara va i terrarie inne.


28
12
Jonte:

Jo de är ju alltid bra med riktigt solljus men då kommer ju tyvärr fukten en i bilden , om Man nu skulle ha den i sele där man inte riktigt kan styra fuktigheten.

mvh

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild