Värme för bioaktivt terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
samsam755:
Hej! Vet någon hur man ska få värme på ett bra sätt in i ett bioaktivt terrarium för grodor? Har för mig att man inte ska använda värmelampa för grodor men kan ju ha fel. Men för om man har en värmematta under terrariet så kommer det väll knappt någon värme genom alla lager i botten? Ska man sätta värmematta på sidan av terrariet, eller hur ska man göra?

187
33
AntonMurseli:
Man ska aldrig sätta en värmematta under terrariet till grodor, eftersom att bottensubstratet kommer att torka ut! Man kan ha en värmelampa, men det beror lite på vilken grod art du ska ha, vissa grodor mår bra i rumstemperatur! jag rekomenderar att sätta en värmematta på sidan av terrariet

/Anton

3
0
samsam755:
Okej, tack! Det är till korallfingergrodor. 

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Kolla skötselråden för grodorna.. 

 

Temperatur
De lever i ganska varma temperaturer, och en dagstemperatur på mellan 24-28 grader är lagom. På natten kan det sjunka ganska kraftigt utan problem, men bör aldrig gå under 16 grader. Har man lampor som värmer, så är det viktigt att de inte är för varma då de annars kan torka ut grodor som sitter och sover högt upp i terrariumet.


281
366
Cartaq:

MmBruh skrev:
Man ska aldrig sätta en värmematta under terrariet till grodor, eftersom att bottensubstratet kommer att torka ut! Man kan ha en värmelampa, men det beror lite på vilken grod art du ska ha, vissa grodor mår bra i rumstemperatur! jag rekomenderar att sätta en värmematta på sidan av terrariet

/Anton

Falskbotten är väll optimalt?
Bottensubstratet kommer aldrig att torka ut om du ser efter det.


187
33
AntonMurseli:
Cartaq skrev:

Falskbotten är väll optimalt?
Bottensubstratet kommer aldrig att torka ut om du ser efter det.

 


Jag menar om man bara har jord!

/Anton
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild