Zoophobos baggar i hemmet

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

14
3
linus02:
Min syster har funnit 2 skalbaggar inomhus som ser ut som zoophobos baggar, har de som foder till vår skäggagam (larverna alltså) på något aätt verkar de ha rymt även fast de ligger i en plast låda inuti en plast låda, hur blir man av med de, är det anticimex som gäller eller finns det något smidigare sätt att bli av med dem?

5061
3826
Tropfrog:
De har ungefär lika god chans att föröka sig i hemmet som dubias. Så det är väl lika bra att ringa Anticimex;)

Mvh
Magnus 

187
33
AntonMurseli:
Tropfrog skrev:
De har ungefär lika god chans att föröka sig i hemmet som dubias. Så det är väl lika bra att ringa Anticimex;)

Mvh
Magnus 

Jag har för mig att dubias inte kan föröka sig om de kommit på rymmen eftersom att de tillslut kommer att torka ut, men du kan ha rätt 

/mvh anton

Medlem i SkHF
389
501
anniemalmros:

Hade själv inte ringt in Anticimex för bara 2 baggar om du inte är säker på vad det är eller hittar många fler.... 

Och nej, Dubia föröker sig inte speciellt lätt, om ens alls, om  några råkar komma på rymmen. Då hade jag, och säkert många fler än mig, fått ha Anticimex hemma titt som tätt! 

 


5061
3826
Tropfrog:
MmBruh skrev:

Jag har för mig att dubias inte kan föröka sig om de kommit på rymmen eftersom att de tillslut kommer att torka ut, men du kan ha rätt 

/mvh anton


Du har rätt. Kanske inte så smart att skriva med referenser till andra trådar. My bad.

Varken zophopas eller Dubias är några problem i hemmet. Samla in eller tryck ihjäl eventuella rymmare. De lär inte bli problem oavsett vad Anticimex säger.

Mvh
Magnus 

1275
1724
Falk:
Tropfrog skrev:
De har ungefär lika god chans att föröka sig i hemmet som dubias. Så det är väl lika bra att ringa Anticimex;)

Mvh
Magnus 


Brinnande bensin funkar lika bra som Anticimex

14
3
linus02:

Tropfrog skrev:


Du har rätt. Kanske inte så smart att skriva med referenser till andra trådar. My bad.

Varken zophopas eller Dubias är några problem i hemmet. Samla in eller tryck ihjäl eventuella rymmare. De lär inte bli problem oavsett vad Anticimex säger.

Mvh
Magnus 


hoppas du har rätt, har läst att myrdosor ska kunna hjälpa, problemet är att vi har 2katter och1hund, man vill ju inte att de ska smaka av giftet.


14
3
linus02:
anniemalmros skrev:
Hade själv inte ringt in Anticimex för bara 2 baggar om du inte är säker på vad det är eller hittar många fler.... 

Och nej, Dubia föröker sig inte speciellt lätt, om ens alls, om  några råkar komma på rymmen. Då hade jag, och säkert många fler än mig, fått ha Anticimex hemma titt som tätt! 

 



vet du om zophobas moria klassas som skadedjur?

väldigt svårt att hitta information om detta.

mjölbaggar är vad jag förstått vanliga skadedjur men är zophobos det också?


187
33
AntonMurseli:
linus02 skrev:


vet du om zophobas moria klassas som skadedjur?

väldigt svårt att hitta information om detta.

mjölbaggar är vad jag förstått vanliga skadedjur men är zophobos det också?


Du kan ringa till anticimex och fråga om det räknas som skadedjur!

/Anton

5061
3826
Tropfrog:
MmBruh skrev:

Du kan ringa till anticimex och fråga om det räknas som skadedjur!

/Anton


Problemet är att Anticimex i ts stad redan klassat Dubias som skadedjur. Med den bakgrunden är nog risken att även baggarna kan klassas för att få jobb.

Mvh
Magnus 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild