Transportera grodor

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

3
0
samsam755:
Hej! Jag ska köpa två korallfingergrodor från Göteborg om ca två veckor, då jag bor ca 3 timmar med bil därifrån, skulle jag vilja veta det bästa sättet att se till att grodorna klarar sig under resan hem. Har googlat en del utan att hitta mycket svar. /:

Har i några tips, några erfarenheter? Har hört att man ska ha dem i en bra låda och ha en värmeflaska på lådan så den håller värmen, är detta det bästa sättet?

5088
3861
Tropfrog:
Ser du bara till att det är varmt i bilen så behövs ingen värmeflaska.

Det viktigaste är att fuktigheten hålls. Det görs lättast genom att ha dem styckpackade i ganska så små burkar med vått papper i botten. Givetvis behövs hål så att de får syre.

Mvh
Magnus 

1228
464
leedragon:
samsam755 skrev:
Hej! Jag ska köpa två korallfingergrodor från Göteborg om ca två veckor, då jag bor ca 3 timmar med bil därifrån, skulle jag vilja veta det bästa sättet att se till att grodorna klarar sig under resan hem. Har googlat en del utan att hitta mycket svar. /:

Har i några tips, några erfarenheter? Har hört att man ska ha dem i en bra låda och ha en värmeflaska på lådan så den håller värmen, är detta det bästa sättet?

frigolit låda?

Medlem i SkHF
105
73
bufobox:
leedragon skrev:

frigolit låda?

Packa dem var för sig. I liten behållare, så dem inte hoppar runt och skaver nosen. Ha dem under en filt exp för att minska drag
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild