Tips på armatur/belysning

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

488
203
David:
Är dessa led-listerna från krybdyrsidan.dk ok att sätta inne i ett fuktigt terrarium? Kan inte se vad det är för ip klassning. 

5100
3876
Tropfrog:
David skrev:
Är dessa led-listerna från krybdyrsidan.dk ok att sätta inne i ett fuktigt terrarium? Kan inte se vad det är för ip klassning. 


De ser ut att vara skyddade ja. Enda sättet att veta säkert är att fråga dem.

Men egentligen finns det ingen anledning att sätta dem inuti. Utanför med glas eller nät emellan funkar nästan lika bra.

Mvh
Magnus 

488
203
David:
Jag fortsätter att låna tråden. 
Om jag vill ha t5 armatur ip65, vad finns att tillgå. 

Sköldpaddsgrejer har solar raptor.

www.skoldpaddsgrejer.se/belysning/lysrorsramper-t5/solar-raptor-lightbar-t5-39-w.html

Den kostar en del och jag har inte jättpositiv erfarenhet av armaturen. Köpte en som gick sönder ganska snabbt. Fick en ny på garanti men ett par år senare gick den också sönder. Då har den suttit i ett torrt terrarium. 

Hade tänkt köra led list egentligen men har läst om att det inte ska vara så bra som enda ljuskälla. 


74
57
Mellowman:
David skrev:
Är dessa led-listerna från krybdyrsidan.dk ok att sätta inne i ett fuktigt terrarium? Kan inte se vad det är för ip klassning. 


Har inte heller hittat nån ip klassning. 
 100% fuktsäkra är dom inte. 
Men stänk säkra är dom och relativt skyddade för att fukt kryper in. 
Så det beror på hur fuktigt klimat du tänkt att montera dom i. 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild