Uppfödare 1994, Grekisk Landsköldpadda

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

21
4
Binchi:

Fortsätter att söka svar på var min 25-årige grek kan vara född.

Jag har nu pratat med den förste ägaren som köpte honom på Iguana Zoo. Det var viktigt för henne att sköldpaddan var svenskfödd. Vid köpet sa säljaren att han var från Västberga eller Västertorp, hon minns inte riktigt. 

Finns här någon som känner till någon som födde upp greker på den tiden?

Hoppas nu få klarhet


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Förlåt att jag frågar men varför är det så viktigt att veta var den är född? 

32
57
TrumPeter:

Det är inte så att det är Västerås - för där finns ju sköldpaddsnestor Per-Anders Barkskog?!

mvh / Peter


79
78
testudo_H:

Lars xxxxxxxx ( kommer ej ihåg efternamnet) och Ulf Edqvist från Laholm vet jag födde upp vid den tiden annars är det ju PA som födde upp djur då. Har du kollat med PA?

Men är intyget svenskt borde det ju kunna gå via JV att få rätt på uppfödaren?

MVH Maria


21
4
Binchi:
testudo_H skrev:
Lars xxxxxxxx ( kommer ej ihåg efternamnet) och Ulf Edqvist från Laholm vet jag födde upp vid den tiden annars är det ju PA som födde upp djur då. Har du kollat med PA?

Men är intyget svenskt borde det ju kunna gå via JV att få rätt på uppfödaren?

MVH Maria



Det finns inget intyg dessvärre. 
Jag har hört fler som köpt av Inuana Zoo och de har blivit lovade samma sak, att sköldpaddorna är svenskfödda. P -A har hänvisat till Laholm. Sska se om jag kan få tag på dem.

Det märkliga är att ägaren till ovannämnda zooaffär inte kan eller vill svara. Det känns jättekonstigt.


21
4
Binchi:
TrumPeter skrev:
Det är inte så att det är Västerås - för där finns ju sköldpaddsnestor Per-Anders Barkskog?!

mvh / Peter



Tack Peter, 
Jag har hört mig för med P-A och han har nämnt Laholm så jag ska försöka leta där.


5099
3873
Tropfrog:
Utanför Laholm finns ju tropiska rum. Kolla med dem, de borde känna till vad som hänt inom hobbyn i den lilla byn.

Mvh
Magnus 

21
4
Binchi:

Tropfrog skrev:
Utanför Laholm finns ju tropiska rum. Kolla med dem, de borde känna till vad som hänt inom hobbyn i den lilla byn.

Mvh
Magnus 


Tack för tipset, rycker gärna i alla trådar


504
396
Crippa:
Många sköldpaddor importeras från utlandet. 

21
4
Binchi:

Crippa skrev:
Många sköldpaddor importeras från utlandet. 


Ja, mycket från Tyskland har jag hört. 

Dock har Iguana Zoo sagt till köparen att han är svenskfödd, nära Sthlmsområdet Västertorp eller Västberga. Men, det verkar ju vara lögn. 


Som sagt tidigare vill inte ägaren hjälpa till. Skriver bara att han tyvärr inte kan hjälpa till, väldigt kortfattat. 

 

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild