Imazo terrarium

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

382
36
MariBarita:
Någon här som har erfarenhet av dessa?
www.imazo.se/Servlet?page=6&parent=sKK

5087
3854
Tropfrog:
Det måste vara något fel med på länken. Jag kommer till en sida med hamsterburar och tillbehör.

Mvh
Magnus 

Medlem i SmHF
8
11
takahidehimself:
Svårt att länka till någon specifik produkt eller sida på deras hemsida, men det ser ut att vara länken till Reptil>Terrarier>Aluminium.

@MariBarita: Jag har ett 540l (150x60x60cm) och ett 190l (95x40x50cm) och de är väl OK. Lite sisådär med passningen på aluminiumramen så är man perfektionist så kanske man sitter där och blir irriterad över att det glipar någon mm här och där. För att hålla kvar fukt och ha en högre rumstemperatur i dessa så har jag täckt över över större delen av hålplåten på ovansidan.

382
36
MariBarita:
Tropfrog skrev:
Det måste vara något fel med på länken. Jag kommer till en sida med hamsterburar och tillbehör.

Mvh
Magnus 

Öppnar man upp sidan i "ny flik" på telefonen så kommer rätt sida upp (märkligt att det ska behövas) 

382
36
MariBarita:
takahidehimself skrev:


@MariBarita: Jag har ett 540l (150x60x60cm) och ett 190l (95x40x50cm) och de är väl OK. Lite sisådär med passningen på aluminiumramen så är man perfektionist så kanske man sitter där och blir irriterad över att det glipar någon mm här och där. För att hålla kvar fukt och ha en högre rumstemperatur i dessa så har jag täckt över över större delen av hålplåten på ovansidan.

Ok, det låter rätt ok. Har du testat om bottendelen är tät? 
Finns det några ställen som man kan dra sladdar? Svårt att se på bilderna. 

Medlem i SmHF
8
11
takahidehimself:
Jag har inte testat om de är täta (har djur som lever i torra klimat i mina), men de säljs som "inte vattentäta" enligt länken nedan:
www.cyberzoo.se/terrarie-reptil/terrarium/aluminium/terrarium-aluminium-150x60x60.html

På höger sida finns hålplåt med en rudimentär lucka--som sitter fast med vingskruv och mutter, se bilder på ovan nämnda sida--där man kan dra sladdar. Någon enstaka foderinsekt har lyckats smitia ut den vägen :)

382
36
MariBarita:
Oj, det var tur att jag frågade då, enligt butiken som jag ev ska beställa från sa att dem var vattentäta i botten. Cybetzoo var också 200kr billigare än min butik, fast det är kanske är att vara dumsnål för det blir lättare att reklamera det i butiken ifall det skulle vara något fel. 

382
36
MariBarita:
Jag köpte terrariet. Det visade sig att dem glömt limma ena kortsidan med silikon men det fixade jag själv (fick silikon av butiken) efter ett par veckor så lossnade den övre E-listen och skjutglasen låg på bordet.. Jag hade ett jäkla bry med att leta reda på djuren i lägenheten. Fick ta upp ett mindre terrarium som stod i källarförrådet, flytta över så mkt som möjligt av inredningen som möjligt.
Allt som allt tog det 6 timmar innan jag var klar med allt.
Terrariehelvetet lämnade jag tillbaka till affären och fick pengarna tillbaka. 

Medlem i SmHF
8
11
takahidehimself:
Oj! Hoppas det, trots allt som hände, gick bra för djuren (och dig).

Kan fylla på med att när jag desinficerade mitt lilla terrarium häromveckan och skulle skölja ur botten så läckte det ut vatten lite varstans.

142
241
Greven78:
Hej.
Jag har köpt flera terrarium via Imazo. Och ja, extra silikon fick jag använda till det första jag beställde. Tråkigt extrajobb men ändå enkelt att göra. Och den lösa ventilationsluckan, skapad för att sladdar och kontakter, uppskattar jag mycket. Den går att böja till så den sitter bättre. Samt man slipper göra åverkan på sladdar och skarva ihop dessa igen. Vilket man får göra när man borrat hål i vanligt ventilationsgaller för att få in doppvärmare eller annat. I den lösa ventilationsbiten har jag dock gjort en skåra för pump, doppvärmare samt värmeslinga.
Samt jag har måttbeställt samtliga fem terrarium. Två står kloss mot varandra så jag lämnade önskemål på ventilationen. Alltså att det skulle sitta på höger sida på det ena och vänster på det andra för att fungera. Och efter att det första terrariet inte var 100% silikonat nämnde jag att detta skulle göras mer helhjärtat.
Mvh Greven.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild