Orm rymmer

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3

11
5
irisbath:
Alex_ask skrev:
TROOOLLLLLL

Nej jag är seriös. Ska köpa ett nytt terrarie till efter löning så den inte äter upp kattmaten.

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
irisbath skrev:
Tycker lite synd om ormen. Om den ville bo i ett terrarie hade den ju inte rymt.


I ärlighetens namn tycker jag nog synd om alla dina eventuella levande djur. Många som inte borde ha djur. Nu tror jag inte du är på riktigt. Du är underhållande, inte seriös såklart :-) 

4
6
JacobLizard:
Jonas_ skrev:


I ärlighetens namn tycker jag nog synd om alla dina eventuella levande djur. Många som inte borde ha djur. Nu tror jag inte du är på riktigt. Du är underhållande, inte seriös såklart :-) 

Helt ärligt visst hon är väl en "troll" men fortfarande väldigt kul att läsa haha Xd

11
5
irisbath:
JacobLizard skrev:

Helt ärligt visst hon är väl en "troll" men fortfarande väldigt kul att läsa haha Xd

Sluta Jake

11
5
irisbath:
Jonas_ skrev:


I ärlighetens namn tycker jag nog synd om alla dina eventuella levande djur. Många som inte borde ha djur. Nu tror jag inte du är på riktigt. Du är underhållande, inte seriös såklart :-) 

Min katt mår faktist bra.

23
23
matteo:
Tropfrog skrev:
Ormar skall inte tillåtas att rymma. Du måste se över dina låsanordningar.

Så här säger lagen L80:

"2§I ett terrarium för ormar eller ödlor ska dörrar, lock, skjutglas och dylikt vara väl inpassade och säkrade med reglar, haspar eller motsvarande."

MVH
Magnus

 
Åh, vad underbart och intellektuellt stimulerande det är med med humorbefriade (irisbath är ett skämt - fattar du inte det!) förnumstiga personer som välvilligt, och med stort tålamod, tydligt förklarar för alla oss andra dumskallar HUR DET SKALL VARA. 
Stort TACK! NU vet alla att terrarier skall kunna stängas ordentligt.
Tack återigen för denna ovärderliga information!

5088
3861
Tropfrog:
Du behöver nog inte ett nytt terrarium. Det mesta går att ordna. Ta ett foto på ormen, terrariet och förklara hur den tar sig ut. Det finns gott om kluriga mäniskor här som kan komma på en bra lösning.

Om den inte vill vara kvar i terrariet kanske det är något fel på miljön. Berätta lite mer om terrariet, miljön och skötseln så kanske någon kunnig inom arten kan ge bra tips på hur du kan göra bättre.

Mvh
Magnus 

5088
3861
Tropfrog:
matteo skrev:

 
Åh, vad underbart och intellektuellt stimulerande det är med med humorbefriade (irisbath är ett skämt - fattar du inte det!) förnumstiga personer som välvilligt, och med stort tålamod, tydligt förklarar för alla oss andra dumskallar HUR DET SKALL VARA. 
Stort TACK! NU vet alla att terrarier skall kunna stängas ordentligt.
Tack återigen för denna ovärderliga information!


Jag är fullt medveten om att de flesta här vet hur det skall vara. Tror inte att det inlägget kommer att gå till historien som ett av de mest lärorika inläggen på forumet.

Men det förkommer faktiskt folk med oerhört låg grundkunskap här. Att peka i rätt riktning skadar inte. Även om jag lutar åt samma slutsats som du så tycker jag att det fortfarande är lite för tidigt att döma. Hur det ligger till med den saken kommer att stå fullständigt klart alldeles snart.

Mvh
Magnus 

11
5
irisbath:
Tropfrog skrev:


Jag är fullt medveten om att de flesta här vet hur det skall vara. Tror inte att det inlägget kommer att gå till historien som ett av de mest lärorika inläggen på forumet.

Men det förkommer faktiskt folk med oerhört låg grundkunskap här. Att peka i rätt riktning skadar inte. Även om jag lutar åt samma slutsats som du så tycker jag att det fortfarande är lite för tidigt att döma. Hur det ligger till med den saken kommer att stå fullständigt klart alldeles snart.

Mvh
Magnus 

Jag är fullt seriös. Ska snart lägga upp bild på terrariet.

5
6
Danne83:
Ormar äter inte kattmat
Logga in för att posta i forumet
Sida av 3
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild