Monsoon starta specifik klockslag?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

14
6
Cosmiquerays:
Jag vill att min exo terra monsoon solo ska spraya en gång på kvällen kl. 21:00 eller så. Hur får jag till det? Startade cycle och duration runt den tiden men den verkar sprayat vid en annan tidpunkt igår. Är jag bara dum nu eller hur löser jag detta? Känns mest logiskt att cyceln börjar då man startat upp den första gången? Om någon har erfarenhet så vore jag så tacksam förlite tips.

165
93
Sockerfar:
Hej Cosmiq, du får ställa in cyclen så den sprayar 1 gång per dygn, sen välja hur mång "dur" sekunder bevattningen ska göras, finns videos på tuben om du är osälker

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

Det hade varit bättre om Moonsoon haft en digital programmering där man även kunde välja klockslag. Jag skulle bli förvånad om inte EXO Terra komer ut med något sådant inom en närmre framtid. 

 

Som det ser ut för min del blir det till att köpa ett "riktigt" bevattningssystem med en sekund-timer eftersom min Moonson som jag fick tillsammans med ett terrarium jag köpte begagnat här på TD redan har packat ihop. Hela den delen med pump och kretskort blir vattenfylld även om jag har den i en högre nivå än själv dysorna så det rör sig inte om en hävert effekt, jag misstänker att det är pumpen som läcker. 


14
6
Cosmiquerays:
Jag tänker att den borde starta samma tid man startat den, fast igen då samma tid efter 24h. Men det gör den inte. Det har alltid varit några timmar tidigare, blir galen på den!! Dumt köp antar jag. :(

14
6
Cosmiquerays:
Sockerfar skrev:
Hej Cosmiq, du får ställa in cyclen så den sprayar 1 gång per dygn, sen välja hur mång "dur" sekunder bevattningen ska göras, finns videos på tuben om du är osälker

Jo det är inte den biten som är problemet. Har kollat alla videos redan men ingen tar upp detta problem 

206
224
Danne72:
www.exo-terra.com/download/product_manuals/Monsoon_RS400_EU_Instruction_Manual.pdf
Om du vill ha 21:00 på kvällen då sätter du cycle på 24 vid kl 21:00 och sedan durration hur många seknder du vill att det sprayar.
cycle 0-24 är hur många timmar det ska vara mellan varje sprayning.

14
6
Cosmiquerays:
Danne72 skrev:
www.exo-terra.com/download/product_manuals/Monsoon_RS400_EU_Instruction_Manual.pdf
Om du vill ha 21:00 på kvällen då sätter du cycle på 24 vid kl 21:00 och sedan durration hur många seknder du vill att det sprayar.
cycle 0-24 är hur många timmar det ska vara mellan varje sprayning.


Då är det väl kanske min som är defekt helt enkelt  :/ 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild