Malmö Tropikmässa- vad tycktes & vad köptes

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

382
36
MariBarita:

Har precis kommit hem från mässan, Några bilder från den tog jag inte men jag såg iaf en kille från terrriedjur.se så jag förmodar (hoppas) att de lägger upp några :)

 

Jag kom relativt billigt undan, totalt spenderade jag 600kr (Inträde inräknat)

Jag kom hem med lite av varje.

 

Förutom lite levande foder köpte jag: en plastlåda med metallnät + 50st stationskoppar (de sistnämda från Pet Outlet)

2 plastbackar med ventilation (till min maskodling ;) )

 

Ett par spökskräckor (impulsköp!) och CDG

 


43
3
danneler:

köpte lite ventiler och skjutglas lister..


456
202
isdrake:

Detta blev min snabbaste mässbesök någonsin. Jag var därinne i knappt 15 minuter (hade väldigt bråttom). Men hann ändå köpa på mig foder för över 1000 kr.


382
36
MariBarita:

isdrake; Oj, frysen full nu då ?


456
202
isdrake:

Yup. :D

Det jobbiga är att vi bara har en liten frys och jag tänkte jag skulle börja med barf till hunden också. Så vart vi ska ha våran egen mat vet jag inte. XD


69
1
Virtuousblue:

Pengarna har inte kommit ännu så hade inte direkt råd till mycket. 
Blev lite kryp till ett fantastiskt bra pris, och 2 stora hängande dekorationsväxter. 

Smått besviken på mässan i allmänhet. Första mässan för mig, och visst, hade kanske aningen för höga förväntningar. 
Men, det var extremt rörigt och konstigt upplagt i lokalen, burkarna som djuren var i var svåra att se igenom och det fanns inte så mycket urval av de olika sakerna/djuren. 
Priserna var dock superbra. 

Brukar det alltid vara så på Malmös tropikmässa? 


232
94
anamidnatt:

Tyckte att det var en helt ok mässa, fick med mig 20l bark, rejäl bit metallnät för ynka 10kr, värmelampa, och lite sådant.

Fick 5 stycken millipeder (spirostreptus gregorius) gratis när jag handlade ett fint könat par Chicobolus spinigerus hos lovenest och fick sedan rabatt på hela köpet då jag köpte sepiaskelett också :D

Och så hade jag och pojkvännen bokat denna lilla sötnosen, vår första orm, Majssnok 1.0 Diffused stripe poss het Amel, Hypo (piedline) -12 Han är helt underbart söt och vacker.

ovan: C.spinigerus

--

nedan: ett av gratisdjuren S.gregorius


29
22
Kimmy:

Sjukt besviken måste jag säga.. :/ Hade högre förväntningar! Men men!
Sen blev jag fruktansvärt less på "Ormar & Sånt" Stod och höll i två spindlar jag skulle ha! sa till Stefan 5 ggr, och han svarade bara " Kommer snart " Efter att ha väntat i 40 min, ställde jag spindlarna och gick...!

Blev ett Exo terra 30x30x30, låda med 100 adulta B.dubia så ja kan få igång min odling!
Åkte efter till Tropikhuset, och där hittade jag en liten underbar Brachypelma Verdezi som jag blev kär i!
som jag tom kunde pruta på! så dagen blev helt okej :)


32
0
Lindiix:

vill tacka Ronnie på Terrariedjur.se för en mycket trevlig dag i Malmö.. en lagom stor mässa o mycket djur att välja mellan.. kom hem med en Skäggagam och en hel del tillbehör man lyckades fynda till sig : ) nu inväntar man bara nästa mässa :)


23
4
SandMan:

Precis hemkommen ifrån en trevlig dag på Mässan. Ett stort tack till Flouken för ett lyckat sammarbete vid Terrariedjuret´s bord på mässan. Kul att det kom fram lite medlemmar och tjötade lite. Kul med att några danskar som kom fram och tyckte att vi har det bästa forumet/reptil sajten att vara inne att läsa på. Kom hem med en skäggis(bilder kommer inom kort) och allt ifrån bottenmatrial till terrarielås mm. (blev en kostsam dag på mässan,alltid mer än väntat).....Mässan i sig var rätt ok (kommer ett bättre utdrag ifrån Flouken) Lite lite ormar i mitt tycke bara.....

Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild