Butiker & tropikhus

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

Jag skulle gärna se att sidan över butiker städades upp lite samt uppdaterades med mer info.

Borde finnas krav att om butiker ska finnas med i listan så ska det finnas några kontaktuppgifter till dem i alla fall. Ta tex Arken Zoo i Borås...varför finns den med i listan? Finns ingen info om den butiken alls.

Varför finns det inte även möjlighet att på den sidan föreslå fler butiker som man kan lägga till?

Att de sedan sorteras efter vilken som är mest gillad känns lite fel. Tycker man borde ha dem sorterade på bokstavsordning bara då blir det lättare att hitta i listan.
Skulle gärna se att det sorterades upp i olika rubriker.
Tex:
- Reptilbutiker
- Foderbutiker
- Zoo & tropikhus
- Växtbutiker
- Djurbutiker


Medlem i SkHF
403
292
ZDC:

FYI, du kan sortera dem alfabetiskt, klicka på "Namn" så sorterar den där. 


Men jag håller med på en del av dina punkter, uppdelningen i butikernas inriktan skulle kunna göras med en checklista som bockas i när man lägger till en butik, informationen skulle kunna visas i en kolumn som heter "inriktan". 

Det här med "likes" på butiker känns lite B (min åsikt), standardsortering borde vara alfabetisk och om någon vill ändra till Stad så gör dem det.

Problemet med en lista som denna är underhållet, vem ska underhålla och lägga ner tid på att kolla att butiker fortfarande finns kvar? Vem ska lägga till nya? osv..  Anders som har skapat Terrariedjur har nog annat att göra än att sitta och administrera TD på kvällarna, han har redan gjort ett hästjobb med att skapa allt detta. 

Problem nummer 2. Om man ger alla möjlighet att lägga till butiker kommer samma butik finnas i flera olika varianter i stavning eftersom folk inte kollar först om den finns och har en annan uppfattning om vad den heter osv eller är bara dåliga på att stava så deras uppfattning är att Tassar & morrhår i deras ögon skulle heta Tasar & mårrhår. Så nej, fri access är ingen lösning på problemet. 


Förslag till Anders. (just my 50 cents)
* Ta bort sorteringen på Likes och sätt Namn som default sortering
* Ta bort likes helt
* Lägg till en knapp som leder till en sida där man kan lämna förslag efter en "predefined" mall. 
* Lägg till en kolumn som är inriktan eller beskrivning
          Denna styrs av checkboxar vid skapandet av butiken



Medlem i SHF
943
1177
Flyers90:

ZDC skrev:
FYI, du kan sortera dem alfabetiskt, klicka på "Namn" så sorterar den där. 


Men jag håller med på en del av dina punkter, uppdelningen i butikernas inriktan skulle kunna göras med en checklista som bockas i när man lägger till en butik, informationen skulle kunna visas i en kolumn som heter "inriktan". 

Det här med "likes" på butiker känns lite B (min åsikt), standardsortering borde vara alfabetisk och om någon vill ändra till Stad så gör dem det.

Problemet med en lista som denna är underhållet, vem ska underhålla och lägga ner tid på att kolla att butiker fortfarande finns kvar? Vem ska lägga till nya? osv..  Anders som har skapat Terrariedjur har nog annat att göra än att sitta och administrera TD på kvällarna, han har redan gjort ett hästjobb med att skapa allt detta. 

Problem nummer 2. Om man ger alla möjlighet att lägga till butiker kommer samma butik finnas i flera olika varianter i stavning eftersom folk inte kollar först om den finns och har en annan uppfattning om vad den heter osv eller är bara dåliga på att stava så deras uppfattning är att Tassar & morrhår i deras ögon skulle heta Tasar & mårrhår. Så nej, fri access är ingen lösning på problemet. 


Förslag till Anders. (just my 50 cents)
* Ta bort sorteringen på Likes och sätt Namn som default sortering
* Ta bort likes helt
* Lägg till en knapp som leder till en sida där man kan lämna förslag efter en "predefined" mall. 
* Lägg till en kolumn som är inriktan eller beskrivning
          Denna styrs av checkboxar vid skapandet av butiken

Att man kunde sortera på det sättet visste jag inte! Tack för tipset!

Om Anders själv har för mycket att göra så ska man kanske ta in någon mer moderator/redigerare som kan vara ansvarig för denna delen av sidan bland annat så den hålls uppdaterad.
Finns nog många eldsjälar ute i landet som kan tänkas hjälpa.

Jag menade inte att man skulle få lägga till nya butiker hur som helst, utan som du är inne på, att man får fylla i en mall som sedan skickas in.
Den ska sedan kontrolleras av någon med admin roll för att sedan läggas upp.

Att slopa gilla delen håller jag helt med om.
Fixa mer att man skriver en recension om butikerna inne på varje enskilds sida eller så istället, så kan man även få betygsätta dem 1-5 eller något liknande.

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild