Fältherpa i Skåne?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

43
3
danneler:

Hej,

 

ca 1 vecka sen va jag och min familj på en utflyckt och när vi satt upp grillen så bestämde jag mig för att gå en runda och se om jag hitta något djur.. Gick och tittade och tittade på massor av ställen som jag hade varigt på om jag var en liten snok...

Gav typ up och skulle gå tillbaka, och du så är den en jäkla orm framför mig..

Hela jag fylldes av en blandning av panik, lycka och extrem förvånan, ormen fick syn på mig och slingra sig snabbt in i bjönbärs buskar och det var helt för mycket taggar för mig att jaga den..

 

Nu tänkte jag fråga här om ni vill dela med er om ställen ni vet att det finns ormar, ödlor och grodor i skåne.. Hälst nära malmö..

Mvh

Daniel


43
3
danneler:

ahh jag viste inte om jag skulle lägga min tråg här men nu vet jag =P


508
304
Jonas77:

Hör med skånes herpetologiska förening, där finns det kunskaper.


456
200
isdrake:

Jag tog en snabb promenad i Skrylle i helgen, en liten slinga på 2,2 km. Under denna turen hann jag se två skogsödlor. ^^ Det får man väl säga var rätt bra utdelning. 


1228
464
leedragon:

det är mer än va jag ser när jag är ute :O

 


232
94
anamidnatt:

När jag går ut och går på kullaberg kan man hitta både vattensnok, svart/vanlig huggorm, kopparödla, skogsödla större/mindre vattensalamander, vanlig padda, vanlig groda och klockgroda. 

Här finns en hel del helt enkelt :)

Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild