Äter trynsnok paddor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

122
63
WolfFire93:
Jag planerar att skaffa trynsnok och ha den på en naturlig diet.
Jag planerar fram och tillbaka vilken amphibie som blir min första, jag funderar på bufo bufo(lagliga från uppfödare) för jag älskar verkligen dem! Men frågan är om dem går att mata med eller om jag ska hitta någon typ av groda istället :)

Funderar på klogroda (Xenopus laevis), om ni har andra tips på groddjur som är lätta att avla så tar jag gärna emot alla tips :D

488
202
David:
Det brukar ju stå att de äter paddor. Dock tror jag att en naturlig diet bör vara omväxlande. De kan nog äta det mesta i lagom storlek.
Jag hade ett trynsnokspar gåendes tillsammans för några år sen, hanen åt upp äggen som honan la, lagom kul.

122
63
WolfFire93:
David skrev:
Det brukar ju stå att de äter paddor. Dock tror jag att en naturlig diet bör vara omväxlande. De kan nog äta det mesta i lagom storlek.
Jag hade ett trynsnokspar gåendes tillsammans för några år sen, hanen åt upp äggen som honan la, lagom kul.

Oh wow! Ingen aning att dem kunde få för sig att äta ägg!
Jag har tänkt att det blir att föda upp klogrodor som foder, det verkar vara det bästa.
Defenetivt variation! Vad är bäst att variera med?

36
40
Boobanner:
Jag har inte haft trynsnokar, men mina ryska råttsnokar får vaktelägg med jämna mellanrum. Små ägg som är relativt lätt att få tag på om man vill ha variation. :) 
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild