Värma akvarievatten

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

33
2
_DamnIt:
Jag ska hämta ett 350l akvarium imorgon, till en sköldpadda och lite fisk. 
Min tanke är att slippa en ful doppvärmare, och hade velat värma vattnet på inkommande från vattenpumpen, vilket enligt mina teorier borde innebära jämnare värme i tanken dessutom. Finns det? Tips på vad jag kan söka efter? Hittar inget när jag googlar nämligen. 

Tack på förhand!

5088
3861
Tropfrog:
Då sökte du fel

aquarium inline heater

Mvh
Magnus

29
17
Graptemys:
www.cyberzoo.se/akvaristik/pumpar/ytterfilter/eheim/eheim-2373-professionel-4-350t-ytterfilter-m-filtermedia.html

Här är en variant från Eheim som är för 350 liter. Jag föredrar dock att ha en hel del överkapacitet.

Edit: Såg nu att det finns större filter från deras professionell 3-serie. T.ex. den här:
www.cyberzoo.se/akvaristik/pumpar/ytterfilter/eheim/eheim-2178-professionel-3e-600t-termofilter.html

5088
3861
Tropfrog:
Sedär, ytterfilter med integrerad värmare. Mycket har hänt sedan jag köpte mitt senaste sisådär 15 år sedan :)

Själv är jag lite skeptisk till att blanda flera funktioner i samma enhet.


Det går ju att köpa ett intervallfilter som är sjukt mycket effektivare för 1200 kr mindre. Då finns det gott om pengar för en inline värmare också.

MVH
Magnus

33
2
_DamnIt:
Super! Dock har jag helst ett monterat på slangen, då jag redan har filtret, och känns onödigt att köpa ett som är fullt så dyrt. :)

5088
3861
Tropfrog:
Denna kan kanske vara bra hjälp:

guppyexpert.com/best-external-inline-aquarium-heater/

MVH
Magnus
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild