Skål som håller kackerlackor?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

101
91
Trypto:
Jag har experimenterat lite fram och tillbaka med olika sätt att mata min lilla padda (juvenil). Han är ganska rädd för mig och sprätter gärna iväg och gräver ner sig när jag kommer för nära, vilket har gjort det lite svårt att handmata honom. Måste i princip gräva upp honom och tvinga honom att äta från pincett, vilket känns lite elakt och inte speciellt produktivt för hans acklimatisering. 

Så, istället har jag provat lägga hans mat (dubia och någon mjölmask) i en glasskål i hans bur, så att han kan gå dit och äta på natten. Det har funkat OK, men dubiorna rymmer. Någon som har bra tips på skålar som med säkerhet kan hålla kvar dubia-nymfer? Jag har upplevt att det funkar bäst när skålen har 90-graders vinklar, alltså raka väggar, men eftersom jag inte vill ha en alldeles för djup skål så händer det ändå att de lyckas ta sig ur (de ställer sig säkert på varandras axlar eller något). Finns ju skålar som är tillverkade för mjölmask i någon sorts plast, kan dessa funka?

Alla tips är välkomna!
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild