Paraplyaralia

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

77
29
Insecta:
Paraplyaralia har 2 stora sådana väldigt likt iaf...  Inga problem väl i terrariet? Till anakonda ska bifoga en bild på växten

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Vad är frågan? Om du kan ha växten på bilden i ett terrarium för anakonda? Isf är svaret ja, till ormar funkar majoriteten av alla växter, då dom sällan äter växten eller ens smakar på den ;-) 

77
29
Insecta:
Jonas_ skrev:
Vad är frågan? Om du kan ha växten på bilden i ett terrarium för anakonda? Isf är svaret ja, till ormar funkar majoriteten av alla växter, då dom sällan äter växten eller ens smakar på den ;-) 

Ja finns ju vissa växter som är irriterande saften i bladen om den skulle gå sönder men googlade lite och den växten hade knappt inget gift i sig men tänkte mest också om det är en Paraplyaralia som jag har... 

101
91
Trypto:
Insecta skrev:

 men tänkte mest också om det är en Paraplyaralia som jag har... 


Det ser ut som en paraplyaralia, ja. :) 

2
0
Spencer:
Insecta skrev:

Ja finns ju vissa växter som är irriterande saften i bladen om den skulle gå sönder men googlade lite och den växten hade knappt inget gift i sig men tänkte mest också om det är en Paraplyaralia som jag har... 

Ja man provar sig fram många levande växter står i rumstemp 18-20 grader sen in i ett terrarium med 26-35 grader celsius. Så kroton och andra växter duger också så länge du har karnivora djur. Alltså inte Grönätande djur som sköldisar ödlor etc..

161
107
Alex_ask:
Den lär va platt som en pannkaka inom några dar iaf

77
29
Insecta:
Alex_ask skrev:
Den lär va platt som en pannkaka inom några dar iaf

Varför skulle den vara det och varför lägger du en kommentar som inte har med saken att göra ? Om min fråga 

5088
3861
Tropfrog:
Skulle det kunna vara för att frågan rör sig om att ha den i ett terrarium med anakonda i. Det är inte helt orelevant från frågan att anakondan snabbt krossar en sådan växt. Om än lite klumpigt formulerat.

MVH
Magnus

Medlem i SHF
3992
5010
Jonas_:
Haft levande växter till mina blodpytons i snart 18 år... En och annan har väl tryckts ner men majoriteten växer och ser bra ut :-) största honan väger 15-20kg och är en bra bit över 200cm. Inred smart, med tjockare grenar bredvid växterna så använder ormarna oftast dom. Tänk till när ni inreder så brukar det fungera jättebra med levande växter, även till riktigt tunga ormar. 

378
340
Silvetaz:
Jonas_ skrev:
Haft levande växter till mina blodpytons i snart 18 år... En och annan har väl tryckts ner men majoriteten växer och ser bra ut :-) största honan väger 15-20kg och är en bra bit över 200cm. Inred smart, med tjockare grenar bredvid växterna så använder ormarna oftast dom. Tänk till när ni inreder så brukar det fungera jättebra med levande växter, även till riktigt tunga ormar. 


Kan bara instämma, men måste samtidigt säga att jag haft 3 stycken paraplyaralia till mina BCI och av någon anledning stryker de med ganska omgående. JAg kan dock haft en väldig otur med just de exemplaren.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild