Trynsnok juvenil, storlek på burk?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1

45
12
Lehning:
All min text syntes ej tydligen när man kopierade och klistrade in???

funderar på 4 olika alternativ:

bra plast 1.3L (18.5x12,5x7,5)
ikea samla 5L (28x20x14)
smartstore classic2 (21x17x11)
smartstore classic8 (34x25x16)

tänkte bygga ett "hatchling-rack" och vill veta vad ni har som redan föder upp dessa godingar :)

Medlem i SkHF
403
292
ZDC:
Finns en klistrad tråd om kraven på storlek till orm.

Kolla listan för marklevande ormar

45
12
Lehning:

ZDC skrev:
Finns en klistrad tråd om kraven på storlek till orm.

Kolla listan för marklevande ormar

Jag vet att L80 finns klistrad. 


tänkte mest kolla vad andra uppfödare har till dessa småttingar med tanke på stress,mat-strul mm :). Är bara ute efter idéer och tips :)


12
10
Fredricbergstedt:
Minst 17cm höjd enligt L80.  Jag kör med tumregeln L80x2 som minimum på allt. Ju större desto bättre.

45
12
Lehning:
Fredricbergstedt skrev:
Minst 17cm höjd enligt L80.  Jag kör med tumregeln L80x2 som minimum på allt. Ju större desto bättre.

Trynsnok är marklevande. Samt att ju större ju bättre gäller ej trynsnoksjuveniler om man vill att de ska äta bra.

en trynis på 15-20cm behöver ej 17cm i höjd

273
185
peter68:
Lehning skrev:

Trynsnok är marklevande. Samt att ju större ju bättre gäller ej trynsnoksjuveniler om man vill att de ska äta bra.

en trynis på 15-20cm behöver ej 17cm i höjd


Jag tror inte på det, annars skulle de svälta ihjäl i vilt.

Medlem i GHF
3095
1677
EmanuelKarl:
peter68 skrev:


Jag tror inte på det, annars skulle de svälta ihjäl i vilt.

I det vilda har de väl trånga utrymmen, likt en liten låda. I en stor låda är det mer öppet. Sedan om man bör ha en trång låda eller en större låda med trånga gömställen i är en disskution jag ej lägger mig i då jag ej har erfarenhet av ormar.

Medlem i SHF
4000
5021
Jonas_:
Det hänger på inredningen och trygghetskänslan för ormen. Ytan kan självklart inte vara för stor, löjligt att påstå nåt sånt :-) 

L80 tar inte heller hänsyn till specifika arter, det kan man såklart ha synpunkter på men så ser det ut i dagsläget. Utan den tar bara hänsyn till antal cm.... 

Jag kör nästan alltid fullstora terrarium till mina juveniler och det har fungerat bra under alla år och alla kullar. Sen gör man såklart precis hur man vill med sina egna djur. Vill man hålla dom på större ytor så går det alldeles utmärkt. Enklare med tempzoner i större burkar också. 

Bara några tankar om ämnet.
Logga in för att posta i forumet
Sida av 1
Redigera inlägg
Kom ihåg att följa terrariedjur.se's regler när du postar i forumet.
Infoga youtubeklipp
Klistra in adressen till youtube-klippet nedan: (exempel: http://www.youtube.com/watch?v=VaOjDr6H0fI)

Laddar upp och infogar bild