Vilker sort?

SÖK
Logga in för att posta i forumet
Sida av 2

6
1
Tia:

Hej. 

Har tagit över två olikasorters fågelspindlar från några vänner. Jag frågade om de hade koll på vilka sorter det var men nej. Jag undrar nu om det finns något särskilt sätt att försöka ta reda på detta? 

Vart vänder jag mig? jag vill ju gärna ge spindlarna de bästa förutsättningarna vad gäller boendet. 

 

Jag är nybörjare så var snälla haha. 

 

 

 


Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Tia skrev:
Hej. 

Har tagit över två olikasorters fågelspindlar från några vänner. Jag frågade om de hade koll på vilka sorter det var men nej. Jag undrar nu om det finns något särskilt sätt att försöka ta reda på detta? 

Vart vänder jag mig? jag vill ju gärna ge spindlarna de bästa förutsättningarna vad gäller boendet. 

 

Jag är nybörjare så var snälla haha. 

 

 

 


Lägg bara upp bilder här

6
1
Tia:

Det här är de enda bilderna jag har tillgång till just nu. 

 

Det är två spindlar. 


Samma igen: 

Och den andra: 


Administratör
Medlem i SHF
273
291
SvitjodsReptiler:
Tia skrev:
Det här är de enda bilderna jag har tillgång till just nu. 

 

Det är två spindlar. 


Samma igen: 

 

Och den andra: 

 


Den första skulle jag säga är en Grammostola pulchripes. Den andra är jag osäker på vilken art det är.

6
1
Tia:
SvitjodsReptiler skrev:

Den första skulle jag säga är en Grammostola pulchripes. Den andra är jag osäker på vilken art det är.

Tusen tack. Det kan nog stämma nu när jag läser om den. Och teckningsmässig samt storleksmässigt så jajjemensan. Tusen tack =)

Medlem i GHF
3088
1664
EmanuelKarl:
Håller med SvitjodsReptiler med 1:an.